Marketing is net als koken: je raakt nooit uitgeleerd. Elke dag leren we weer een beetje meer over inbound marketing en HubSpot. Niet alleen door trainingen en het verslinden van boeken, vooral door de dagelijkse praktijkervaring. Zo blijven ook wij vakinhoudelijk bij. En die kennis delen we graag met jou. Lees in onze blogs en downloads alles over de laatste ontwikkelingen op het gebied van inbound marketing. Zo begrijp je ons net wat beter als we weer eens in ons enthousiasme doordraven.
Het aantal software tools voor e-mailmarketing is de laatste jaren explosief gegroeid. Het lijkt wel of de markt zich maandelijks uitbreidt met nieuwe ‘must have’-marketingsoftware. Het gevolg is dat het marketing landschap complexer wordt en ondernemers zoals jij door de bomen het bos niet meer zien. Raak vooral niet in paniek. Zet een stap terug en vraag jezelf af wat je wilt bereiken. Ga vervolgens op zoek naar de software die het beste aansluit op jouw behoeften. In deze blogpost geven we je alvast enkele handvatten voor deze zoektocht.
In veel bedrijven zijn marketing en sales nog twee verschillende kampen. Hardnekkige vooroordelen worden nog steeds instant gehouden door wederzijds onbegrip en misvattingen. Terwijl juist nu, in het digitale tijdperk en waarin de aankoopreis (vooral B2B) steeds langer duurt, samenwerking tussen marketing en sales van groot belang is om nieuwe klanten te vinden. In deze blogpost lees je hoe marketing jouw verkopers kan helpen met het vinden van nieuwe klanten.
Sales of (online)marketing? Waar investeer jij momenteel in? Het blijkt dat het merendeel van de mkb ondernemingen liever investeert in sales en bespaart op marketing. Maar is dat slim als je beseft dat je doelgroep steeds vaker en langer online is?
Doen is het nieuwe denken. Ook wij zijn er een groot voorstander van. Als echte ondernemer weet je wel waar de kansen liggen, de uitdaging is hoe je deze gaat pakken en welke aanpak het beste werkt. Daar kom je maar op een manier achter, door te doen.
Ondanks dat SCRUM bedacht is voor grotere teams die software ontwikkelen is het goed toe te passen met kleinere teams (of zelfs solo) en in andere branches.
Daarom een kijkje in onze keuken zodat je een beeld hebt hoe SCRUM voor kleinere teams is toe te passen.
Natuurlijk heb je stevige ambities en weet je precies waar je met je bedrijf naar toe wilt. Aan ambitie geen gebrek, toch? Maar hoe ga je er nu voor zorgen dat je ambities ook daadwerkelijk worden gerealiseerd?
Onze tip:
Verbind je ambitieuze en inspirerende doelstellingen aan concrete activiteiten en zorg ervoor dat je marketingplan op maximaal 1 A4-tje past.
SEO. Het toverwoord van elke online expert die je tegenwoordig spreekt. Wij ook, zoekmachineoptimalisatie is belangrijk: zorg dat je zichtbaar bent, zorg dat je gevonden wordt, zorg voor goede content, zorg voor verse teksten, zorg voor tevreden bezoekers. Het zijn nogal wat zorgen…
Maar waar draait het nou echt om?