Marketing is net als koken: je raakt nooit uitgeleerd. Elke dag leren we weer een beetje meer over inbound marketing en HubSpot. Niet alleen door trainingen en het verslinden van boeken, vooral door de dagelijkse praktijkervaring. Zo blijven ook wij vakinhoudelijk bij. En die kennis delen we graag met jou. Lees in onze blogs en downloads alles over de laatste ontwikkelingen op het gebied van inbound marketing. Zo begrijp je ons net wat beter als we weer eens in ons enthousiasme doordraven.
Als marketeer wil je de online zichtbaarheid van je merk en website vergroten. Je wilt meer sales leads creëren. Je weet dat structurele inbound marketing hiervoor onmisbaar is. Maar waar haal je de tijd vandaan naast alle andere marketingacties? En beschik je wel over alle expertise die daarvoor nodig is?
Waar zet jij op in dit jaar? SEO of Inbound Marketing? Wat is nu precies het verschil? En moet je eigenlijk wel kiezen? Nee hoor, als je slim bent, laat je deze twee marketingactiviteiten juist samenwerken! In dit artikel leggen we uit waarom.
Je marketingstrategie uitvoeren zonder scherpe doelgroep? Dat gaat niet werken! Een duidelijk geformuleerde doelgroep is noodzakelijk voor een effectieve marketingstrategie. Het helpt je om een beter plan te maken om -potentiële- klanten kennis te laten maken met je verhaal. Klinkt goed toch?
Je wilt dat jouw klanten aan jou denken wanneer ze jouw product of dienst nodig hebben. Dan is het wel belangrijk dat je klanten weten wie je bent en wat je voor je klanten doet. Dat begint bij het vastleggen van je positioneringsstatement. We leggen je hier uit hoe je die vrij eenvoudig zelf kunt opstellen.
Veel marketeers denken dat ze een keuze moeten maken tussen Account Based Marketing en Inbound Marketing als leidende tactiek. Maar is dat eigenlijk wel zo? Het antwoord is nee. Als je ze goed gebruikt, vullen de twee tactieken elkaar juist aan.
Maar let op, ze verschillen wel van elkaar. Lees hier verder als je benieuwd bent naar de verschillen en hoe ze elkaar aanvullen.