Privacy Statement

Inleiding

De Afdeling Marketing is een digitaal marketingbureau in Utrecht. Wij willen graag dat je weet hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan. Zodat je er vanop aan kunt dat jouw gegevens bij ons in goede handen zijn.
De Afdeling Marketing verwerkt gegevens van klanten, prospects en andere contactpersonen. Wij doen dit om onze diensten te kunnen leveren en onze doelstellingen te bereiken. Dit statement legt je uit waarom we persoonsgegevens verwerken en hoe we dat doen.

Dit privacy statement geldt voor alle verwerkingen, ook als we samen met andere partijen persoonsgegevens verwerken. Bijvoorbeeld in samenwerking met uitgeverijen en andere partijen die betrokken zijn bij de verkoop en levering van onze producten en diensten.

Wij werken vanuit De Vrije Wolf, de voormalige gevangenis in Utrecht. Adres:
Wolvenplein 27
3512 CK Utrecht.

Als je vragen hebt over het gebruik van jouw gegevens kun je ons bereiken via info@deafdelingmarketing.nl

Welke persoonsgegevens verwerken wij

Wij bieden marketingdiensten en advies aan. Daarvoor houden we door jou of jouw organisatie verstrekte persoonsgegevens bij in ons klantenbestand. Wij verwerken onder andere de volgende persoonsgegevens:
Voor- en achternaam, adres, woonplaats, telefoonnummer, geslacht, e-mailadres, betaalgegevens, interessegebieden, functies, contactgeschiedenis, IP-adres, social ID, cookie ID en surfgedrag.
Cookies op onze website
Wij gebruiken ook cookies op onze websites. Dit doen wij om onze dienstverlening te verbeteren, de websites optimaal te laten functioneren en om campagnes efficiënt uit te voeren. Wat cookies zijn en hoe wij met cookies omgaan lees je in onze Cookieverklaring.

Waarom verwerken we die gegevens

De gegevens verwerken we voor de volgende doelen:

Wettelijke verplichtingen

Een deel van onze verwerkingen is wettelijk verplicht. Denk hierbij aan persoonsgegevens die nodig zijn voor de belastingplicht van ons en onze klanten.

Onze dienstverlening

Om onze dienstverlening zo goed mogelijk uit te voeren houden we gegevens bij van de bedrijven die bij ons klant zijn, met de bijbehorende contactpersonen. Het gaat om contactgegevens om je te kunnen bereiken, interessegebieden om je van relevante informatie te voorzien, persoonsgegevens voor marktonderzoeken en deelname aan acties.

Nieuwsbrieven en mailings

Je kunt je bij ons aanmelden voor de nieuwsbrief of voor andere informatie. Vaak personaliseren we die, soms niet. Als je geen nieuwsbrief of andere mail meer wilt ontvangen kun je in iedere mail jezelf uitschrijven.

Werving (marketing)

De Afdeling Marketing is een commerciële onderneming. Daarom werven wij nieuwe klanten, en soms ook nieuwe collega’s. Om met iedereen die geïnteresseerd is contact te houden verwerken we ook van hen contactgegevens en interesses.
Voor campagnes verwerken we ook persoonsgegevens. Bijvoorbeeld jouw IP-adres, cookie-ID, social ID of surfgedrag. Zodat we op de juiste plekken de meest relevante advertentie kunnen laten zien.
Ook maken we voor campagnes gebruik van aangepaste doelgroepen via social media. Bijvoorbeeld via targeting op Facebook, Twitter en LinkedIn. Wil je geen gerichte advertenties ontvangen dan kun je je daarvoor afmelden bij Facebook, Twitter of LinkedIn.

Bijzondere gegevens

Wij verzamelen en bewerken geen bijzondere gegevens. Zolang wij daar geen wettelijke noodzaak toe hebben blijven we dat volhouden. Zodra het wel nodig is passen we dit Privacy Statement aan.
Hoe zorgen wij dat jouw gegevens bij ons veilig zijn?
Onze website, app en IT-systemen zijn goed beveiligd. En wij nemen steeds maatregelen om misbruik van gegevens te voorkomen. Ook onze medewerkers hebben duidelijke instructies hoe zij om moeten gaan met jouw gegevens.

Hoe lang bewaren wij jouw gegevens?

Wij bewaren jouw gegevens zolang wij die nodig hebben. Of zolang verplicht is voor de wet. Daarna verwijderen wij jouw gegevens of maken de gegevens anoniem. Als wij jouw gegevens anoniem maken dan verwijderen wij alle gegevens die naar jou verwijzen. De gegevens kunnen dan niet meer aan jou gekoppeld worden. De anonieme gegevens helpen ons een beter beeld te krijgen van onze risico’s, producten en diensten.

Regels en wetten voor privacy

We houden ons aan de regels die gelden voor de verwerking van persoonsgegevens, zoals:
• de Algemene Verordening Gegevensbescherming
• de Uitvoeringswet Algemene Verordening Gegevensbescherming
• de Wet Bescherming Persoonsgegevens
• de Telecommunicatiewet

Daarnaast houden wij ons aan de afspraken die binnen de marketing- en reclamebranche zijn en worden gemaakt.

Jouw rechten

Jouw rechten zijn in de wet geregeld. Je mag:

  • Je gegevens bij ons opvragen.
  • Je gegevens laten veranderen als die niet kloppen.
  • Je gegevens laten verwijderen.
    Het komt vaak voor dat wij jouw gegevens niet kunnen verwijderen. Bijvoorbeeld omdat wij die gegevens nog nodig hebben. Of om ons aan een wet te houden.
  • Bezwaar maken tegen bepaald gebruik van jouw gegevens.
    Als je bijvoorbeeld geen e-mails met aanbiedingen meer van ons wilt ontvangen. In onze e-mails staat een link om je afmelden. Je mag ook bellen. Geef in andere gevallen duidelijk aan waarom je bezwaar maakt zodat wij dit kunnen beoordelen.
  • Jouw toestemming intrekken.
    Gaf je ons toestemming om jouw gegevens te gebruiken? Dan mag je die toestemming later weer intrekken. Wij gebruiken jouw gegevens vanaf dat moment niet meer.
  • Je gegevens overdragen.
    Wanneer je gegevens aan ons hebt gegeven met toestemming of op basis van onze overeenkomst. Overdragen kan aan een andere partij of aan jezelf.
  • Het gebruik van jouw gegevens tijdelijk beperken.
    Bijvoorbeeld als je bezwaar hebt gemaakt tegen gebruik van jouw gegevens.

Wil je gebruikmaken van je rechten?

Stuur ons dan een verzoek, met een kopie van je paspoort of ID-kaart. Maak daarop het Burgerservicenummer (BSN) en de pasfoto onleesbaar. Je krijgt dan binnen 4 weken een overzicht van jouw gegevens. Kloppen de gegevens niet? Laat het ons weten. Wij passen de gegevens dan aan. Ons adres is:
De Afdeling Marketing
Wolvenplein 3512 CK Utrecht

Je kunt ons ook een e-mail sturen info@deafdelingmarketing.nl.

Ontvang je liever geen informatie over onze producten en diensten?

Je kunt je afmelden voor reclame via post of e-mail. Bij elke commerciële e-mail die je van ons ontvangt staat uitschrijflink. Daarmee kun je aangeven dat je die informatie in de toekomst niet meer wilt ontvangen.

Wij kunnen je ook wel eens bellen voor commerciële doeleinden. Als je tijdens het gesprek aangeeft dat je dit niet wilt, dan zorgen wij ervoor dat je niet meer hiervoor gebeld wordt.

Wij kunnen het Privacy Statement aanpassen

Als er nieuwe ontwikkelingen zijn rond onze bedrijfsactiviteiten of als er iets verandert in de wet of rechtspraak kunnen wij het Privacy Statement aanpassen. Kijk daarom af en toe of er iets veranderd is. Dit Privacy Statement is het laatst gewijzigd op 28 mei 2018.