Hubspot – voor minder gaan we niet 

Hubspot heeft alles in zich(t) om je online autoriteit te vergroten, meer website bezoekers aan te trekken, deze te converteren naar leads om ze vervolgens (automatisch) op te volgen en gekwalificeerde leads over te dragen aan sales. Daarom nemen wij geen genoegen met een ander marketing automation platform, die routes hebben we al bewandeld. HubSpot marketing is voor ons dé tool voor inbound marketing.  

Ontdek wat HubSpot is en hoe het precies werkt: 

Wat is Hubspot?

In de kern is HubSpot een customer relationship management (CRM)-platform. Dit CRM is gratis beschikbaar en biedt alle basis functionaliteiten die je van een CRM platform mag verwachten. Aanvullend op het CRM biedt Hubspot modules (Hubs) voor Marketing, Sales en Services. Het platform bevat tools voor e-mailmarketing, social media, contentbeheer, landingspagina’s, rapportage en workflows om marketing en salesprocessen volledig te automatiseren en te personaliseren. Doordat alle tools in één platform, met één userface zijn ontwikkeld beschik je over gebruiksvriendelijk tool die je een integraal beeld geeft van alle marketing en sales activiteiten. 

inbound marketing model flywheel

 

 

Met HubSpot:

  • Trek je bezoekers naar je site
  • Verander je die bezoekers in leads
  • Maak je klanten van leads
  • Worden klanten ambassadeurs van je bedrijf of merk

 

 

Waarom HubSpot?

HubSpot is de grondlegger en dé autoriteit van de inbound marketing methodiek en heeft het platform volledig ontwikkeld om je inbound marketing en sales activiteiten te ondersteunen. Vanaf dag een hebben zij de firstmover advantage op de concurrentie versterkt en vastgehouden. Het is daarom niet zo gek dat Hubspot hét platform is voor inbound. Voordat wij onze keuze hadden gemaakt voor HubSpot hebben we uitgebreid onderzoek gedaan en proefperiodes doorlopen van veschillende marketing automation platforms. We wilden niet over een nacht ijs gaan, maar eigenlijk wisten we het al; HubSpot was voor ons en onze klanten de perfecte oplossing. Want;

  1. Hubspot is een complete en integrale marketingoplossing die je helpt om alle acties van je marketingstrategie te beheren, van het genereren van leads tot het converteren van klanten.
  2. Hubspot biedt een gebruiksvriendelijk en visueel aantrekkelijk dashboard waarmee je in een oogopslag ziet hoe je marketingcampagnes presteren. En als salesmanager zie je direct hoe je sales ervoor staat en welke activiteiten je salesteam hebben ondernomen.
  3. Hubspot is geïntegreerd met een breed scala aan tools en diensten, waardoor het gemakkelijk is om te integreren met andere systemen en workflows die je misschien al gebruikt.
  4. Met Hubspot kan je herhaalbare sales en marketing taken automatiseren. Natuurlijk bespaart dit heel veel tijd maar ook dat het proces blijft doorgaan en niet afhankelijk is van de beschikbaarheid van je mensen.
  5. Het wordt wel eens onderschat maar Hubspot biedt uitgebreide opleidings- en ondersteuningsmateriaal. Denk aan trainingen, een zeer actieve online community en niet te vergeten het HubSpot Agency netwerk waar wij ook toe behoren. Dus heb je een vraag of ondersteuning nodig om het meeste uit HubSpot te halen dan is hulp altijd voor handen.

HubSpot voor alle fases van de klantreis

Met HubSpot heb je de tools in handen om in te spelen op de verschillende fases van het aankoopproces van de klant. Van het aantrekken van je doelgroep naar de website, het converteren van deze bezoekers in leads, de opvolging en realiseren van nieuwe deals tot het optimaal helpen en ondersteunen van je klanten. De drie modules HubSpot Marketing, Hubspot Sales en HubSpot Service zijn volledig ontwikkeld om alle activiteiten tijdens deze klantreis te organiseren.

HubSpot: software voor marketing, sales en service

Het is duidelijk, het HubSpot-platform bevat alles om de perfecte klantbeleving te realiseren: van marketing tot sales, van customer service tot een zeer compleet CRM. Zo kan iedereen binnen je bedrijf samenwerken aan een consistente benadering van je klanten. We duiken hier wat dieper in op de HubSpot software en de verschillende Hubspot modules.

Hubspot is ontwikkeld vanuit het (gratis!) CRM. Voor marketing, sales en Service zijn hier modules (Hubs) ontwikkeld. Deze zijn afzonderlijk aan te schaffen. Alle interacties van leads, klanten en je medewerkers worden centraal opgeslagen. Zo heb je een compleet inzicht en overzicht van al je sales en marketing activiteiten.

Inmiddels is HubSpot ontwikkeld tot een compleet eco-systeem en zijn er meer dan 300 integraties mogelijk

In deze video legt Hubspot je zelf uit hoe de Hubspot software werkt:

(https://youtu.be/DMmd2kzN1-Y )

Hubspot; starter, Professional of Enterprise?

HubSpot komt in vier versies: Free, Starter, Pro en Enterprise. De prijs wordt bepaald door het aantal marketingcontacten die je hebt.

Starter is een ruime instapversie. De keuze voor Pro of Enterprise wordt vooral ingegeven door:

  1. het aantal contacten
  2. de complexiteit van je organisatie (bijvoorbeeld als je jouw HubSpot op vier verschillende domeinen wil plaatsen)
  3. je marketing-maturiteit ofwel de advanced features die je nodig hebt

Op de pricing pagina van Hubspot zie je de verschillende pakketten, modules en extra’s. Wil je hier meer over weten of wil je de stap zetten om Hubspot aan te schaffen neem dan eerst even contact op met Ronald. Hij kan je hier uitgebreid over adviseren.

HubSpot CRM software

Een ware powerhouse.

De gratis CRM-software van HubSpot geeft je alles om de relatie met leads en klanten te organiseren, volgen en voeden. In het CRM komt alle belangrijke klantdata voor marketing, sales en services samen. Deze klantdata is onmisbaar om goede leads binnen te halen, ze om te zetten in klanten en deze klanten verder te begeleiden tijdens hun klantreis. Ideaal om alle afdelingen binnen je bedrijf goed samen te laten werken.  

HubSpot Marketing Hub

Alle marketingtools gecombineerd in HubSpot

Met HubSpot Marketing Hub beschik je over alle marketingtools voor inbound marketing. Vergeet die ellendige rapportages in Excel: al je data en inzichten haal je eenvoudig uit HubSpot Marketing Hub. Je bent in no-time ingewerkt in het systeem dat heel intuïtief werkt. Zo beschik je met één inlog op één platform over alle marketingtools voor onder andere e-mail, social media, landingspagina’s, ads , formulieren en niet te vergeten de zeer intuïtieve automation flows. Dit helpt je met:
 

  • Het verbeteren van de vindbaarheid van je website. 
  • Het converteren van bezoekers naar leads. 
  • Lead nurturing, door je te helpen leads gedurende het koopproces van de juiste informatie te voorzien waardoor je een betekenisvolle relatie opbouwt. 
  • Lead management, door leads te valideren en segmenteren en met lead scoring te rangschikken op basis van specifieke criteria.
     

Overweeg je HubSpot? Praat er over met Ronald. Hij neemt graag de tijd voor een inventarisatie van je wensen, advies en een complete demo van Hubspot.

Hubspot Sales Hub

Automatiseer je sales processen

Met de tools van de Sales Hub krijg je een beter inzicht in je prospects, kun je minder leuke salestaken automatiseren en sluit je meer en betere deals.  

Hoe dat werkt? HubSpot faciliteert de onmisbare samenwerking tussen marketing en sales. Marketing genereert de leads en houdt ze warm (nurture). Resultaat? Sales qualified leads. Dat is het moment dat sales de lead overneemt. Omdat marketing alle gegevens van de lead in HubSpot opslaat, weet sales precies wat de interesses zijn en welke benadering het beste werkt. 

En daarnaast maakt de Sales Hub je werk makkelijker. Een stuk makkelijker. Een CRM is niets waard als data niet up-to-date is. Daarom kan je delen van je opvolging en salesprocessen in HubSpot automatiseren.

HubSpot Services Hub

Van klant naar ambassadeur

Een goede klantenservices is cruciaal, anders is je werk simpelweg voor niks geweest. Met de HubSpot Service Hub beheer je de complete customer service. Met tools als een chat, ticket-systeem, e-mailservice en NPS-mail helpt de Service Hub je bij het beantwoorden van alle klantvragen en het meten van de klanttevredenheid.  

Alle interacties met klanten worden automatisch geregistreerd. Daardoor weten alle collega’s altijd wat er speelt en wat de status is. Zo krijgen klanten de service die ze verdienen. 

Ben je al overtuigd? Of toch liever een HubSpot Demo?

Vraag een demo aan

Na het lezen van deze informatie heb je hopelijk meer inzichten gekregen om HubSpot serieus te overwegen en wellicht ook wel argumenten gekregen om je directie te beïnvloeden rondom de besluitvorming. 

Voordat jullie de definitieve keuze maken, vraag een demo aan. Wij organiseren die graag voor je, waarbij we altijd aan de hand van specifieke use cases, die jezelf kan inbrengen laten zien hoe Hubspot voor je kan werken.

Lijkt je dat wat? Vraag de demo hieronder aan.
Wij kijken er naar uit je dan te ontmoeten!