Blog

Marketing is net als koken: je raakt nooit uitgeleerd. Elke dag leren we weer een beetje meer over inbound marketing en HubSpot. Niet alleen door trainingen en het verslinden van boeken, vooral door de dagelijkse praktijkervaring. Zo blijven ook wij vakinhoudelijk bij. En die kennis delen we graag met jou. Lees in onze blogs en downloads alles over de laatste ontwikkelingen op het gebied van inbound marketing. Zo begrijp je ons net wat beter als we weer eens in ons enthousiasme doordraven.

De werkelijke waarde van een onderscheidende positionering

Er zijn vele redenen om van je bedrijf een sterk merk te maken. Met een onderscheidende positionering creëer je (financiële) meerwaarde en impact. In feite ontstaat daarmee een sneeuwbaleffect van kwalitatieve en impactvolle groei. Waarom? Dat lees je in dit artikel.

Lees verder

De merkbelofte : deel 4 blogpostserie van bedrijf naar merk

Deel 4: van bedrijf naar merk

De merkbelofte is wellicht wel het belangrijkste onderdeel van je merk. Je merkbelofte brengt namelijk je klanten in beweging. Dat komt omdat een goede merkbelofte een oplossing biedt voor een conflict waarmee jouw klanten worstelen. Het formuleren van een sterke merkbelofte is niet makkelijk maar wel heel belangrijk om je klant in beweging te krijgen.

Daarom tips en inspiratie die je verder helpen.

Lees verder

De merkwaarden

Deel 3: van bedrijf naar merk

De merkwaarden vormen het fundament waarop je merk gebouwd wordt. Met de merkwaarden bepaal je hoe je de dingen doet. Ze geven houvast in het nemen van beslissingen en helpen je om het karakter van je merk vorm te geven. Doe je dit goed en consequent dan creëer je een herkenbare en onderscheidende positie in de markt.

Lees verder

De merkovertuiging

Deel 2 van bedrijf naar merk

In de kern van het merkkompas staat de overtuiging. Hiermee begint het, hiermee bepaal je het hart en drive van je merk. Met een goede merkovertuiging breng je mensen in beweging. Je medewerkers, je leveranciers en vooral je klanten natuurlijk.

Maar hoe bepaal je nu wat jouw merkovertuiging is?

Lees verder

Het merkkompas

Deel 1: Van bedrijf naar merk

We weten dat wanneer we meer aandacht geven aan de uitstraling van ons bedrijf dat dit goed is voor de klantervaring. Met het Merkkompas bieden we hiervoor een heel handig hulpmiddel. Met een goed merkkompas maak je makkelijker keuzes en werk je consistenter aan de koers en uitstraling van jouw merk.

Lees verder

De Afdeling Marketing is HubSpot Silver Partner!

Sinds half mei 2018 zijn we officieel HubSpot Silver Partner geworden. Dat betekent dat je bij ons terecht kunt voor solide inbound marketing advies en diensten die we met HubSpot uitstekend kunnen uitvoeren.

Lees verder

Linkbuilding vergroot je online zichtbaarheid

Er zijn drie knoppen waar je aan kunt draaien om je online zichtbaarheid te vergroten: content, linkbuilding en techniek. Deze blog gaat over de tweede knop: Linkbuilding.

Linkbuilding is vergelijkbaar met het bouwen van een netwerk in de echte wereld. Zo’n netwerk zorgt ervoor dat mensen je kennen en weten te vinden. En anderen op je bestaan wijzen. Maar hoe werkt dat online?

Lees verder

Content verbeteren voor online zichtbaarheid

Online zichtbaarheid: daarvoor is SEO de heilige graal. Zonder goede zoekmachine optimalisatie verdwijn je in de krochten van het internet om nooit meer gevonden te worden.

Om dit te voorkomen kun je voor zoekmachine optimalisatie aan drie knoppen draaien: content, techniek en linkbuilding. In dit blog knop 1: optimalisatie van je content.

Lees verder