Marketing is een containerbegrip. Feitelijk is marketing niets anders dan het vermarkten van jouw product en bedrijf om groei en continuïteit te realiseren. Niet zomaar groei, maar groei met klanten en opdrachten die bij je passen.
Wij brengen marketing terug tot de essentie en leggen de focus op:
We zijn wars van reclame. Wanneer jouw doelgroep iets nodig heeft dan gaat hij/zij zelf wel op zoek naar een oplossing. Inbound marketing is een strategie waarmee je zorgt dat potentiële klanten naar je toekomen. Je wordt door je doelgroep gevonden omdat je zinvolle en handige informatie met ze deelt, in plaats van dat je overal en aan iedereen je product of dienst pusht.
80% van alle aankoopreizen vindt online plaats en start bijna altijd met een vraag in Google. Dan is het dus zaak dat je daar staat en het liefst hoger dan je concurrentie. Anders gaat je beurt voorbij.
Betere vindbaarheid zorgt structureel voor relevante bezoekers op je site. Wij helpen je daarbij met het "Hoger in Google Pakket".
Inbound marketing is een strategie waarmee je zorgt dat potentiële klanten naar je toekomen. Je wordt door je doelgroep gevonden omdat je zinvolle en praktische informatie met ze deelt, in plaats van dat je overal en aan iedereen je product of dienst pusht. Met het inbound marketing pakket zorgen we voor meer leads en nieuwe klanten.
Wat onderscheidt jouw merk van je concurrenten? Waarom hebben je klanten een voorkeur voor jouw merk? Dat zijn de meest fundamentele vragen bij het ontwikkelen van een sterk merk. We leggen ze vast in het MerkKompas. Met het MerkKompas heb je een hulpmiddel in handen om keuzes te maken en consistent te werken aan de koers, uitstraling en ervaring van jouw merk.
De elevator pitch is een korte presentatie van maximaal 60 seconden waarin je jezelf of je idee verkoopt. Elevator pitch staat voor liftpraatje. Als je bij een potentiële klant of werkgever in de lift zou staan, wil je hem of haar snel je toegevoegde waarde duidelijk kunnen maken.
Boven aan in Google dat is wat we allemaal willen. In de praktijk is dat een marathon in plaats van een sprint. De juiste dingen doen, continuïteit en volhouden zijn de sleutelwoorden. We nemen dat met onze SEO experts voor je uithanden. Zodat jouw site steeds beter gevonden wordt en het aantal bezoekers toeneemt.
Wil je verzekerd zijn van een prominente positie binnen Google? Of een specifieke campagne een boost geven? Zodat je optimaal vindbaar bent voor je potentiële klanten. Dan kan Google AdWords (zoekmachine adverteren) je helpen om deze doelstellingen te realiseren. Op basis van je doelstellingen zetten we effectieve campagnes voor je op en optimaliseren we deze doorlopend.
Goede content is de basis voor het vergroten van de online vindbaarheid van je bedrijf. Met onze content marketing aanpak zorgen we ervoor dat je site iedere maand wordt verrijkt met nieuwe content. Content die precies is afgestemt op het zoekgedrag van jouw doelgroepen. Door structureel zinvolle, sterke en relevante content te bieden zorgen we ervoor dat de potentiële klant vanzelf naar u toekomt.
Social media mag niet ontbreken in de huidige marketingmix. Maar het heeft vooral zin en effect als je actueel bent, regelmatig en doorlopend informatie deelt. In de praktijk schiet dat erbij in. We nemen dat volledig voor je uit handen.
Social Media advertising wordt steeds vaker toegepast. Via kanalen als Facebook, LinkedIn en Instagram kunnen we heel gericht op specifieke doelgroepen en segmenten adverteren. Bijvoorbeeld om een specifiek product te promoten of het bereik van je content een boost te geven. De ervaring leert dat de kans op conversie in dit geval zeer hoog is. Daarom zetten we adverteren op social media steeds vaker in om de gestelde doelstellingen te realiseren.
Doe je al het één en ander aan marketing maar weet je niet zeker of je wel de juiste dingen doet? Blijven je resultaten achter op je doelstellingen? Geloof je dat je meer met marketing kunt bereiken maar weet je niet hoe? Ons beproefde marketingplan op 1 A4 methodiek zet je doelstellingen op scherp en helpt je de juiste acties te formuleren. Zodat je hier direct zelf mee aan de slag kunt.
Voor elke marketingstrategie is het belangrijk om een goed beeld te hebben van je klant. Een Buyer Persona is een gedetailleerd profiel van een voorbeeldkoper op basis van gedrag en doelen. Wanneer deze profielen duidelijk zijn geformuleerd ben je in staat om echt relevante marketingactiviteiten op te zetten en vergroot je je succes.
Email marketing is een van de meest effectieve en goedkoopste manieren voor 1 op 1-communicatie met leads en klanten. Toch is het vaak het ondergeschoven kindje in de marketingmix, meestal door te weinig capaciteit of expertise. Wij hebben dit in de vingers. Of het nu gaat om een nieuwsbrief of een volledig geautomatiseerde mailflow.
Content heeft beperkt waarde als je het niet deelt met je doelgroep, bijvoorbeeld middels een maandelijkse nieuwsbrief. Maandelijks een nieuwsbrief versturen zorgt ervoor dat je iedere maand weer even in beeld bent bij je klanten en prospects. Echter de praktijk leert ons dat het versturen van een maandelijkse nieuwsbrief best veel gedoe is. Daarom nemen we dit voor een vast bedrag per maand voor je uithanden.