Plan B

De vraag

De unieke aanpak van Plan B is bewezen succesvol. We hebben de vraag gekregen om de autoriteit van PlanB op het gebied van High Reliabilty Projecten te vergroten en voor Plan B verkoopkansen te creëren bij prospects.

Onze rol

We zijn begonnen met de basis, het vastleggen van het merk en het unieke verhaal van Plan B middels het merkkompas. Daarnaast hebben we de verschillende doelgroepen uitgewerkt in buyer persona’s.
Op basis van de inzichten die verkregen zijn werken we voor 2018 een content marketing strategie uit om een relatie op te bouwen met prospects en de autoriteit van Plan B verder te vergroten.

"Het geeft energie aan ons team en richting aan ons bedrijf nu ons merk en ons verhaal zo inspirerend is vastgelegd in een merkkompas"
Bernard Sluis, partner PlanB-advies

Het resultaat

  • De positionering van Plan B is uitgewerkt in het Merkkompas. Dit geeft de organisatie richting en houvast om dit consequent uit te voeren in alle marketingactiviteiten.
  • De doelgroepen zijn vastgelegd in Buyer Persona’s. Zo krijgen we inzicht in de doelgroep: inzicht in de demografische kenmerken, maar vooral ook in wat de doelgroep van Plan B beweegt en wat voor types klanten het zijn. Om zo de  content specifiek toe te spitsen op de klanten van Plan B.

Plan B

Plan B is een project-en adviesbureau gericht op High Reliability Projecten. Met een gedreven team werken ze aan inspirerende en maatschappelijk relevante projecten en verandervraagstukken.

Meer weten?

Neem contact op met Ronald.
ronald@deafdelingmarketing.nl
06 336 903 21

Ronald Nijveldt

Merkstrateeg en content marketeer. Heeft passie voor bedrijven met een uniek verhaal en onderscheidende aanpak. Altijd nieuwsgierig naar wat er achter de horizon ligt en zet graag de koers uit om dat zo snel mogelijk te halen.

Lees verder
Bekijk ook

De merkbelofte : deel 4 blogpostserie van bedrijf naar merk

Deel 4: van bedrijf naar merk

De merkbelofte is wellicht wel het belangrijkste onderdeel van je merk. Je merkbelofte brengt namelijk je klanten in beweging. Dat komt omdat een goede merkbelofte een oplossing biedt voor een conflict waarmee jouw klanten worstelen. Het formuleren van een sterke merkbelofte is niet makkelijk maar wel heel belangrijk om je klant in beweging te krijgen.

Daarom tips en inspiratie die je verder helpen.

Lees verder

De drie-eenheid van SEO

SEO. Het toverwoord van elke online expert die je tegenwoordig spreekt. Wij ook, zoekmachineoptimalisatie is belangrijk: zorg dat je zichtbaar bent, zorg dat je gevonden wordt, zorg voor goede content, zorg voor verse teksten, zorg voor tevreden bezoekers. Het zijn nogal wat zorgen…

Maar waar draait het nou echt om?

Lees verder

Content marketing in het MKB, drie voorbeelden

Content marketing is hot. Dat weet je, want iedereen schrijft er over en spoort je aan. Dus begin er maar aan!

Heb je nog geen idee wat content marketing voor jouw bedrijf kan betekenen? In deze blogpost lees je drie inspirerende voorbeelden van content marketing in het MKB.

Lees verder