NEVI

De vraag

NEVI kwam bij De Afdeling Marketing met de vraag om te helpen bij de lancering van het NEVI Kennislab. Daaraan was al veel werk vooraf gegaan, maar de feitelijke lancering liet op zich wachten.Het product was technisch nog niet gebouwd, de positionering was nog onduidelijk en de go to market was niet bepaald.

Onze rol

De Afdeling Marketing heeft de go2market van NEVI Kennislab uitgestippeld en begeleidt. Daarbij hebben we SCRUM geïntroduceerd binnen NEVI om de technische ontwikkeling te koppelen aan de go2market. We hebben het MerkKompas ingezet voor de positionering van het NEVI Kennislab binnen NEVI en in de markt. En tenslotte hebben we een rol gehad in effectief inrichten van MailChimp om de verschillende doelgroepen te kunnen benaderen.

contact, NEVI

Het resultaat

  • Het NEVI Kennislab is succesvol gelanceerd op 29maart 2017. Eerst onder een select gezelschap van ambassadeurs en op 3 april 2017 voor alle NEVI leden. Eind 2017 stond de teller op gemiddeld 6000 unieke bezoekers per maand.
  • Met het MerkKompas voor NEVI Kennislab is een groot deel van de communicatie van NEVI getoetst. Het is een goed hulpmiddel gebleken voor de communicatie-afdeling.
  • MailChimp is ondertussen volledig ingericht met verschillende groepen en opties om abonnees aan/af te laten melden voor specifieke mailings in plaats dat ze opt-out geven van alle berichten van NEVI.

NEVI

NEVI Purspective is dé branchevereniging voor inkopers in Nederland en behoort tot de top 5 van de wereld. NEVI is een kennisnetwerk voor alle inkopers en werkt daarvoor samen met toonaangevende opleidingsinstituten om die kennis te verzamelen, verder uit te breiden en beschikbaar te maken voor iedereen die in inkoop geïnteresseerd is.

Meer weten?

Neem contact op met Simon.
simon@deafdelingmarketing.nl
06 104 022 01

Simon Siahaya

Online & dialoog marketeer, van old skool naar school en verder. Vader, Utrechter, easygoing. Gedreven door all things digital en resultaat.

Lees verder
Bekijk ook

Content marketing in het MKB, drie voorbeelden

Content marketing is hot. Dat weet je, want iedereen schrijft er over en spoort je aan. Dus begin er maar aan!

Heb je nog geen idee wat content marketing voor jouw bedrijf kan betekenen? In deze blogpost lees je drie inspirerende voorbeelden van content marketing in het MKB.

Lees verder

De merkbelofte : deel 4 blogpostserie van bedrijf naar merk

Deel 4: van bedrijf naar merk

De merkbelofte is wellicht wel het belangrijkste onderdeel van je merk. Je merkbelofte brengt namelijk je klanten in beweging. Dat komt omdat een goede merkbelofte een oplossing biedt voor een conflict waarmee jouw klanten worstelen. Het formuleren van een sterke merkbelofte is niet makkelijk maar wel heel belangrijk om je klant in beweging te krijgen.

Daarom tips en inspiratie die je verder helpen.

Lees verder

De drie-eenheid van SEO

SEO. Het toverwoord van elke online expert die je tegenwoordig spreekt. Wij ook, zoekmachineoptimalisatie is belangrijk: zorg dat je zichtbaar bent, zorg dat je gevonden wordt, zorg voor goede content, zorg voor verse teksten, zorg voor tevreden bezoekers. Het zijn nogal wat zorgen…

Maar waar draait het nou echt om?

Lees verder