De 7 voordelen van HubSpot CMS

HubSpot ontwikkelde CMS Hub speciaal voor marketeers zoals jij. De kracht van CMS Hub zit hem in het gebruiksgemak. Voor jou als marketeer én voor de developers waarmee je werkt.

Als marketeer werk je natuurlijk het liefst met een simpele page builder. Wil je toch een keer moeilijkere features gebruiken? Dan neem je contact op met een developer. Die developer gaat liever met maatwerk code aan de slag, maar voor simpele dingen kost dit vaak meer tijd dan nodig is.

Met HubSpot CMS Hub krijg je het beste van twee werelden: makkelijk in gebruik voor dagelijks contentwerk én uitgebreide mogelijkheden om features te ontwikkelen.

De voordelen van HubSpot CMS Hub

CMS Hub heeft een aantal belangrijke voordelen als je het vergelijkt met andere contentmanagementsystemen. De 7 belangrijkste voordelen van HubSpot CMS Hub zetten we hieronder voor je op een rijtje. Meer lezen over HubSpot? Neem hier dan een kijkje!

#1. Nooit meer een plug-in updaten

Een gemiddelde website gebruikt al snel 30 plug-ins. Is je website groter? Dan loopt dat aantal makkelijk op tot 50. Deze plug-ins moet je zo nu en dan updaten. Doe je dat niet, dan vallen stukjes van je website uit. De HubSpot CMS Hub update deze plug-ins automatisch. Je hoeft je dus nooit meer af te vragen of je website wel optimaal functioneert.

Het automatisch updaten bespaart je ook kosten. Je hoeft dit stukje immers niet langer uit te besteden aan je websitebouwer of developer. In de regel betaal je voor die updates per jaar een vast bedrag. Als je overstapt naar de HubSpot CMS Hub levert je dat dus een aardige kostenbesparing op.

#2. Moeiteloos aanpassingen doen 

Zo’n 35% van de marketeers ervaart problemen met het aanpassen van het design van hun website. Herkenbaar? De HubSpot CMS Hub brengt daar verandering in. Maar liefst de helft van de marketeers gaf na gebruik van CMS Hub aan dat ze het ‘makkelijk aanpassen van content of design’ een van de belangrijkste voordelen van het CMS vonden. 

Vaak moet je als marketeer voor de meest simpele aanpassingen al naar een developer. Dat is met CMS Hub niet meer nodig. De aanpassingen doe je als marketeer makkelijk zelf, waardoor developers meer tijd hebben om met grotere dingen aan de slag te gaan. Zo zijn er flexibele thema’s waarmee je als marketeer heel makkelijk zelf aanpassingen doet. 

#3. Veiligheid, zonder extra kosten

Dagelijks vallen zo’n 30.000 websites aan hackers ten prooi. Je moet er natuurlijk niet aan denken dat jouw website hier een keer bij hoort. Toch kan het iedereen overkomen. Kies je voor de hosting van je website voor CMS Hub? Dan is je website altijd bereikbaar, betrouwbaar en goed beveiligd. Het gaat hier niet om losse modules die je nog extra bij moet kopen. Bij de HubSpot CMS Hub is dit gewoon inbegrepen.

#4. Inzicht in je behaalde resultaten 

Simpele vragen zoals “Hoeveel leads leverde onze website vorige maand op?” beantwoord je met CMS Hub makkelijk. Alle resultaten zijn heel eenvoudig terug te vinden. De HubSpot CMS Hub werkt perfect samen met HubSpot CRM. Hiermee volg je wat je klant doet vanaf het moment dat die je website betreedt tot het moment van aankoop, en zelfs nog verder.

Bij De Afdeling Marketing zijn we een grote voorstander van testen en experimenteren. Alleen zo ontdek je wat werkt en wat niet. Start je een campagne of lanceer je een nieuwe webpagina? Dan is het handig om te testen welke boodschap of visual het beste werkt. Met CMS Hub is dat zeer eenvoudig. Kies zelf tot wel 5 verschillende versies van een pagina, dan laat HubSpot automatisch de variant zien die het beste werkt.

#5. Gepersonaliseerde web apps bouwen

Met CMS Hub bouw je gepersonaliseerde web apps. Denk bijvoorbeeld aan lidmaatschappen. Stel: je hebt klanten met een lidmaatschap die een bepaald deel van je website kunnen bezoeken. Met gepersonaliseerde web apps maak je dat deel van je website interactief. Daarmee is je website meer dan een plek waar bezoekers iets opzoeken of bekijken. Het is iets waar ze interactief mee bezig zijn. 

#6. Controle over je website

Bepaal met de HubSpot CMS Hub zelf welke onderdelen van je website collega’s kunnen aanpassen of toevoegen. Dat kan middels een persoonlijke machtiging. Zo houd je de controle en raken je klanten niet in de war omdat er verschillende soorten content op je website staan. Voor je collega’s is het ook overzichtelijk. Zij komen geen dingen tegen waar ze niets mee te maken hebben.

Daarnaast kan je met CMS Hub ook bijhouden wie iets aanpast, wat er is aangepast en wanneer dat is gedaan.  

#7. Meerdere domeinen

Zijn er meerdere takken binnen je bedrijf of heb meerdere domeinen nodig? Dan is dat bij de HubSpot CMS Hub geen probleem. Van CMS Hub krijg je ongelimiteerd sub domeinen en landen op een hoofddomein . Heb je nog meer nodig? Dan schaf je heel makkelijk een extra hoofddomeinen aan.

Krachtig en makkelijk in gebruik

Ben je op zoek naar een krachtig CMS dat ontzettend makkelijk in gebruik is? Dan is de HubSpot CMS Hub de beste keuze. Daarbij maakt het niet uit hoe groot of klein het team is waarmee je samen met CMS Hub werkt, echt iedereen kan het gebruiken. 

Wil je meer weten over de HubSpot CMS Hub en ontdekken wat het meer te bieden heeft dan een ander CMS? Neem dan hier contact op met Simon Siahaya. Hij helpt je graag!

Door Leanne Sasker
Mijn rol bij De Afdeling marketing is automation en HubSpot specialist. Hoe automatiseer je zo veel mogelijk, zoals bijvoorbeeld: leadnurturing, interne taken/mails en opvolging naar Sales. Daarnaast verzorg ik de HubSpot trainingen/workshops (CRM, Marketing en Sales). Verder ben ik enthousiast en toegankelijk in de omgang. Vertrouwen, ruimte voor creativiteit en samen de klus klaren, maakt werken voor mij een feestje.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Zij gingen je voor