HubSpot

Succesvolle bedrijven hebben 1 ding gemeen: ze weten dat tevreden klanten de key succesfactor zijn voor groei. Tevreden klanten kopen meer, blijven bij je terugkomen en vertellen hun netwerk en iedereen die het horen wil over jouw bedrijf of merk.

B2B klanten die hoog scoren op klanttevredenheid realiseren 50% meer omzet.

Gallup’s Guide to Customer Centricity Report, 2016

HubSpot maakt het gemakkelijk om al je (potentiële) klanten de aandacht te geven die zij verdienen. Aandacht die uiteindelijk leidt tot meer klanten, een grotere klanttevredenheid en een hogere conversie.

Inhoudsopgave

Hoe werkt HubSpot

HubSpot: hogere klanttevredenheid, meer conversie

HubSpot is een online platform met alle tools voor een optimale klantbeleving. HubSpot werkt volgens de inbound strategie waarbij je (potentiële) klanten met de juiste content en service op het juiste moment benadert. De klant staat centraal: welke informatie heeft de klant op welk moment nodig en hoe kun je de klant het beste helpen?

inbound marketing model flywheel

 

 

Met de inbound software van HubSpot:

  • Trek je bezoekers naar je site
  • Verander je die bezoekers in leads
  • Maak je klanten van leads
  • Worden klanten ambassadeurs van je bedrijf of merk

 

 

HubSpot voor alle fases van de klantreis

Met HubSpot heb je de tools in handen om in te haken op de verschillende fases van het aankoopproces van de klant. Met het doel om een goede relatie te bouwen met als resultaat waardevolle leads.

waardevolle leads met HubSpot

Middelen waarmee HubSpot de inbound tactiek faciliteert om waardevolle leads te genereren.

Als HubSpot gecertificeerd Solutions Partner zijn we gespecialiseerd om jouw bedrijf te begeleiden met de implementatie van HubSpot en flink te laten groeien. Ook blijven we goed op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en best-practices, door wekelijks contact te hebben met het HubSpot team.

HubSpot partner De Afdeling Marketing

HubSpot: software voor marketing, sales en service

Het HubSpot platform bevat alles om een optimale klantbeleving te realiseren: van marketing tot sales, van customer service tot een zeer compleet CRM. Je kunt de software los gebruiken maar ook gebruikmaken van een compleet HubSpot pakket. In dat laatste geval kunnen alle afdelingen binnen je bedrijf samenwerken aan een consistente benadering van je klanten.

Het complete HubSpot pakket bestaat uit:

HubSpot CRM software

HubSpot relatiebeheer

De belangrijkste functie van CRM is relatiebeheer. De gratis HubSpot CRM software geeft je alles om de relatie met leads en klanten te organiseren, volgen en voeden. In het CRM komt alle belangrijke klantdata voor marketing, sales en services samen. Deze klantdata zijn onmisbaar om goede leads binnen te halen, ze om te zetten in klanten en deze klanten verder te begeleiden tijdens hun klantreis.

In de CRM software van HubSpot komen alle klantdata samen en kunnen alle afdelingen samenwerken.

HubSpot Marketing Hub

Alle marketingtools gecombineerd in HubSpot

Voor het beheer van je marketingactiviteiten heb je als marketeer een ruime keuze uit een groot aantal online tools. HubSpot combineert deze tools in haar Marketing Hub. Zo beschik je op 1 platform over alle relevante marketingtools: van e-mail tot social media en van A/B testen tot analytics. De HubSpot software begeleidt je tijdens het hele inbound traject en helpt je met:

  • Verbeteren van de vindbaarheid van je website
  • Converteren van bezoekers naar leads
  • Lead nurturing door je te helpen leads gedurende het koopproces van de juiste informatie te voorzien waardoor je een betekenisvolle relatie opbouwt.
  • Lead management door leads te valideren en segmenteren en met lead scoring te rangschikken op basis van specifieke criteria

Inbound marketing met HubSpot genereert 54% meer leads dan traditionele betaalde marketing.

Bron: HubSpot

Hubspot Sales Hub

Sales Hub

Met de tijdbesparende tools van de Sales Hub krijg je een beter inzicht in je prospects, kun je minder leuke salestaken automatiseren en meer en betere deals sluiten. Ook hierbij staat de vraag hoe jouw dienst of product je klant kan helpen centraal. Want uiteindelijk levert je dat meer op dan harde sales.

HubSpot faciliteert de noodzakelijke samenwerking tussen marketing en sales: marketing genereert de leads en houdt ze warm (nuture) waardoor ze uiteindelijk ‘sales qualified leads’ worden. Dat is het moment dat sales de lead overneemt. Omdat marketing alle gegevens van de lead in HubSpot opslaat, weet sales precies wat zijn of haar interesses zijn en hoe hij of zij het best benaderd kan worden.

HubSpot Services Hub

Services Hub

Je kunt nog zoveel investeren in marketing en sales, als je je klantenservice niet op orde hebt is al je moeite voor niets geweest. Met de HubSpot Service Hub kun jij je complete customer service beheren. Met tools als een chat, ticket-systeem en e-mailservice en NPS-mail, helpt de Service Hub je bij het beantwoorden van alle klantvragen en het meten van de klanttevredenheid.

Klantenservice is essentieel voor je klanttevredenheid. Met de Service Hub van HubSpot geef je jouw klanten de service die zij verdienen.

Vraag een HubSpot demo aan

Wij zijn enorm enthousiast over de mogelijkheden van dit inbound platform en de resultaten die wij samen halen met onze klanten en HubSpot.

Door de inbound marketing aanpak en HubSpot is in een jaar tijd het aantal bezoekers met 300% gestegen en heeft ons salesteam 278 gekwalificeerde leads ontvangen.” Wijnand Akkerman – directeur WagenPlan

Ben je op zoek naar een professionele partner die je helpt om resultaten te halen met je inbound strategie en HubSpot? Dan komen wij graag langs om een demonstratie te geven van de mogelijkheden van HubSpot.