WagenPlan

De vraag

Initieel was de vraag van WagenPlan om een aantal marketingactiviteiten van een medewerkster over te nemen. Dit bespaarde tijd die effectiever ingezet kon worden. Al snel kregen de marketingactiviteiten structureel vorm en samenhang. En hebben wij de opdracht gekregen om de volledige marketing voor WagenPlan uit te voeren.

 

Onze rol

Ruim twee jaar werken we intensief samen aan de gestelde doelstellingen en zetten we diverse expertises en diensten in.

  • Content marketing: om autoriteit op te bouwen en de online vindbaarheid op de belangrijke zoektermen te vergroten
  • Merkpositionering versterken: we hebben het merkkompas voor WagenPlan opgesteld en daarmee de shift gemaakt van duurzame mobiliteit naar rendement op mobiliteit.
  • Emailmarketing: middels emailmarketing bouwen we een relatie op met klanten en prospects. We informeren ze pro-actief, houden ze betrokken en creëren verkoopkansen.
  • Campagnes: we hebben diverse online campagnes opgezet om de naamsbekendheid van WagenPlan te vergroten en de nieuwe positionering te versterken.
  • Inbound marketing: middels de inbound marketing aanpak bouwen we structureel aan de vindbaarheid van WagenPlan en leveren we waardevolle leads voor het sales team.

Verder nemen we alle ad-hoc activiteiten over en voeren deze zelfstandig uit en rapporteren we maandelijks op de voortgang en behaalde resultaten.

"Sinds we met De Afdeling Marketing samenwerken beschikken we over een compleet team met enthousiaste marketing professionals, is onze marketing op een hoger niveau gebracht en werken we structureel aan onze doelstellingen." Wijnand Akkerman – Directeur WagenPlan

Het resultaat

  • De positionering van WagenPlan is gekozen en vastgelegd. Dit geeft de organisatie richting en houvast om dit consequent uit te voeren in alle marketingactiviteiten.
  • De online vindbaarheid van WagenPlan is door onze SEO aanpak op de belangrijkste zoektermen versterkt.
  • Door onze inbound marketing aanpak hebben we marketing mechanisme opgezet waarmee we maandelijks nieuwe leads aanleveren voor het salesteam die beter converteren.

WagenPlan

WagenPlan is een innovatieve speler op de leasemarkt en tot 2 keer toe uitgeroepen tot beste leasemaatschappij. De afgelopen jaren heeft WagenPlan een beweging ingezet om zich te ontwikkelen van leasemaatschappij naar mobiliteitsaanbieder.

Meer weten?

Neem contact op met Ronald.
ronald@deafdelingmarketing.nl
06 336 903 21

Ronald Nijveldt

Merkstrateeg en content marketeer. Heeft passie voor bedrijven met een uniek verhaal en onderscheidende aanpak. Altijd nieuwsgierig naar wat er achter de horizon ligt en zet graag de koers uit om dat zo snel mogelijk te halen.

Lees verder
Bekijk ook

Content marketing in het MKB, drie voorbeelden

Content marketing is hot. Dat weet je, want iedereen schrijft er over en spoort je aan. Dus begin er maar aan!

Heb je nog geen idee wat content marketing voor jouw bedrijf kan betekenen? In deze blogpost lees je drie inspirerende voorbeelden van content marketing in het MKB.

Lees verder

De merkbelofte : deel 4 blogpostserie van bedrijf naar merk

Deel 4: van bedrijf naar merk

De merkbelofte is wellicht wel het belangrijkste onderdeel van je merk. Je merkbelofte brengt namelijk je klanten in beweging. Dat komt omdat een goede merkbelofte een oplossing biedt voor een conflict waarmee jouw klanten worstelen. Het formuleren van een sterke merkbelofte is niet makkelijk maar wel heel belangrijk om je klant in beweging te krijgen.

Daarom tips en inspiratie die je verder helpen.

Lees verder

Content marketing: een korte how to

Online marketing, content marketing, SEO, Social Media. Het zijn veel gebieden waar je marketing efforts in gaan zitten. Maar hoe knoop je dit allemaal aan elkaar? En hoe weet je dat je die dingen doet die bijdragen aan je doelstellingen?

Hier een korte en toch behapbare handleiding om in ieder geval de basis op te zetten.

Lees verder