Idos Interieurs

De vraag

Een nieuwe website was de aanleiding. De webdesigner stelde terecht de vraag wat Idos onderscheidend maakt van de concurrenten. En vroeg naar de why van Idos. Deze vraag bleef onbeantwoord en zo kwam Rian bij ons terecht. Met haar team hebben we het merkkkompas van Idos uitgewerkt en vervolgens de briefing voor de nieuwe website opgesteld.

Onze rol

Tijdens een inspirerende merkkompas workshop hebben we de ‘why’ van Idos boven water gekregen, het karakter van het merk vastgelegd en de positioneringsboodschap ‘jouw idee tot in perfectie’ geformuleerd. Daarmee ligt de basis van het merk Idos. Met de verkregen input uit de workshop hebben we het merkkompas van Idos definitief opgesteld. We hebben de briefing voor de nieuwe website opgesteld en de design- en productiefase begeleid.

“Als ik nu nog moet vertellen dat wij goede interieurs maken dan kan ik beter stoppen. Dat maakt Idos niet onderscheidend. Maar wat dan wel? Ik wilde op zoek gaan naar onze why. De overtuigende reden waarom klanten voor ons kiezen en wat ons echt onderscheidt van de concurrenten. De Afdeling Marketing heeft ons daar fantastisch bij geholpen door het Merkkompas van Idos uit te werken." Rian van Ee-Haandrinkman, Directeur Idos interieurs

Het resultaat

  • Met het merkkompas hebben we de basis gelegd voor het merk Idos en een tool gecreëerd waarmee ze consistent kan bouwen aan het merk Idos.
  • Briefing voor de nieuwe website opgesteld en de design- en productiefase begeleid.

Idos Interieurs

Idos is dé interieurbouwer van Twente met oog voor perfectie. De vakmannen van Idos geven vorm aan de ideeën van haar opdrachtgevers, zowel voor de zakelijke markt als prive.

Diensten ingezet

Meer weten?

Neem contact op met Ronald.
ronald@deafdelingmarketing.nl
06 336 903 21

Ronald Nijveldt

Merkstrateeg en content marketeer. Heeft passie voor bedrijven met een uniek verhaal en onderscheidende aanpak. Altijd nieuwsgierig naar wat er achter de horizon ligt en zet graag de koers uit om dat zo snel mogelijk te halen.

Lees verder
Bekijk ook

Klantcase merkpositionering: Idos interieurs

Een onderscheidende merkpositionering, dat was de opdracht die Idos interieurs ons heeft gegeven. We zijn gestart met het merkkompas van Idos. In deze klantcase vertelt Rian van Ee haar ervaringen en wat het Idos heeft opgeleverd.

Lees verder

Het merkkompas

Deel 1: Van bedrijf naar merk

We weten dat wanneer we meer aandacht geven aan de uitstraling van ons bedrijf dat dit goed is voor de klantervaring. Met het Merkkompas bieden we hiervoor een heel handig hulpmiddel. Met een goed merkkompas maak je makkelijker keuzes en werk je consistenter aan de koers en uitstraling van jouw merk.

Lees verder

Marketingplan op 1 A4. Dat is toch wat je wilt?

Natuurlijk heb je stevige ambities en weet je precies waar je met je bedrijf naar toe wilt. Aan ambitie geen gebrek, toch? Maar hoe ga je er nu voor zorgen dat je ambities ook daadwerkelijk worden gerealiseerd?

Onze tip:
Verbind je ambitieuze en inspirerende doelstellingen aan concrete activiteiten en zorg ervoor dat je marketingplan op maximaal 1 A4-tje past.

Lees verder