Bij Fruition Partners was één interim marketeer verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten. Eigenlijk te veel voor een persoon. Daardoor moest zij soms lastige keuzes maken. Om de marketingactiviteiten te kunnen professionaliseren en uitbreiden, adviseerde zij de directie samenwerking te zoeken met een bureau. Dit bureau moest niet alleen de broodnodige capaciteit kunnen leveren, het moest ook de expertise in huis hebben om de marketinginspanningen van Fruition Partners naar een hoger niveau te tillen. De directie stond hiervoor open en de eerste gesprekken vonden in januari en februari 2020 plaats. Uiteindelijk koos Fruition Partners voor De Afdeling Marketing.
De Vraag
Letty de Nijs; “Ideeën had ik genoeg, maar het ontbrak mij aan tijd om ze ook daadwerkelijk uit te voeren. Deze uitdaging werd in één keer getackeld door De Afdeling Marketing als marketingafdeling binnen Fruition Partners in te zetten.”
De eerste 100 dagen zijn cruciaal
Wij snappen dat klanten snel resultaat willen zien. Daarbij zijn de eerste 100 dagen bepalend. We hanteren een door ons ontwikkeld proven concept met resultaatgarantie. Om de gestelde doelen te bereiken, zetten wij in 100 dagen De Afdeling Marketing op. We implementeren tools en software, formuleren een heldere strategie, richten de juiste dashboards in leggen het sales- en marketingproces vast en behalen resultaten met de eerste campagne. Wij willen net zo snel resultaat zien als onze klanten. Hier lees je meer over onze 100-dagen-aanpak.
De aanpak
Al in de eerste gesprekken met Fruition Partners adviseerden wij over de strategie en de tooling. We adviseerden HubSpot te implementeren zodat Fruition Partners een platform heeft waarmee zij een compleet softwarepakket hebben voor CRM, Marketing en Sales.
Letty: “Fruition Partners is onderdeel van DXC.technology, een wereldwijde speler die met SalesForce werkt. Voordat we met De Afdeling Marketing in zee gingen, werden leads niet centraal geregistreerd en leads werden niet structureel opgevolgd. Daardoor misten we kansen. We hadden een strategie en aanpak nodig om onze leads te genereren, kwalificeren en op te volgen. Voor het genereren van deze leads introduceerde De Afdeling Marketing de inbound marketing strategie. Om de leadgeneratie zoveel mogelijk te automatiseren hebben zij HubSpot bij ons geïmplementeerd en wij hebben onze processen voor de opvolging van leads hierop aangepast.”
“Als het niet werkt, stoppen we gewoon.”
Ze gaat verder: “We wisten niet zeker of de samenwerking met De Afdeling Marketing echt de oplossing voor ons zou zijn. Maar we dachten ‘als het niet werkt, dan stoppen we gewoon’. Wij nemen bij De Afdeling Marketing een maandabonnement af, die opzegbaar zijn: zo is de investering vooraf duidelijk en weten we precies wat we mogen verwachten.
De beschikking over veel marketingexpertise en capaciteit
Maar stoppen bleek niet nodig. We hadden met De Afdeling Marketing in één keer de beschikking over heel veel marketingexpertise en capaciteit, waardoor ik niet meer telkens op zoek hoef te gaan naar iemand die een opdracht uit kan voeren. Binnen De Afdeling Marketing heb ik één aanspreekpunt en die regelt alles voor mij. Dankzij de inbound strategie die bewezen succescol is, hebben we duidelijkheid en richting in onze aanpak. Dat werkt een stuk fijner.”
“We leerden Fruition Partners, hun dienstverlening en doelgroep beter kennen,” vult Ronald Nijveldt aan. “We verzamelden de informatie die we nodig hadden en stelden een goed onderbouwd plan op om de doelstellingen die we samen bepaald hadden, te bereiken. We implementeerden HubSpot en trainden de medewerkers van Fruition Partners in het gebruik daarvan. En toen was het tijd voor de eerste campagne voor IT4IT en SIAM.
Wij koppelden hiervoor een native English copywriter uit ons netwerk aan Fruition Partners. Zij begrijpt de materie, weet precies de juiste snaar te raken in haar teksten en kan de boodschap helder vertalen voor de doelgroep.”
Fruition Partners over hun Afdeling Marketing
“De samenwerking met De Afdeling Marketing is fijn. We zijn dan ook heel tevreden met de kennis en expertise die zij ons bieden. Als marketeer hoef je alleen nog maar sturing te geven. Daardoor krijg je de ruimte om creatiever te worden, meer ideeën uit te voeren en te sturen op resultaat. Dat vertaalt zich in gemak, snelheid en concrete campagnes die meetbaar aansluit bij onze doelgroep.
De Afdeling Marketing is echt ónze afdeling marketing!” concludeert Letty de Nijs.