Pas je inbound marketingstrategie aan op de gevolgen van het corona virus.
Door de COVID-19 uitbraak en de wereldwijde economische recessie heerst er grote onzekerheid bij zowel consumenten als bedrijven. Door de onzekerheid en afname van omzet kan het verleidelijk zijn te bezuinigen op marketing. Hoewel dit op korte termijn kosten bespaart gaat het ten koste van je omzet op lange termijn. In deze blog benoemen we verschillende onderdelen van inbound marketing die jou tijdens deze crisis kunnen helpen.
Gebruik email marketing om bestaande klanten te her-activeren.
In crisistijd zijn consumenten minder geneigd om risico te nemen. Daarom is het nu vaak moeilijker om nieuwe klanten te vinden. Behoud van bestaande klanten is hierdoor nog belangrijker dan normaal. Een emailmarketingcampagne waar je met een CRM je bestaande klanten gerichte en gepersonaliseerde berichten stuurt is een uitstekende manier om juist nu retentie te verhogen. Juist omdat consumenten minder risico’s willen nemen zijn ze soms juist meer dan normaal bereid om abonnementen te verlengen.
Maak waardevolle content om nu beter zichtbaar te zijn dan je competitie
In veel sectoren is de vraag naar producten en diensten afgenomen. Hierdoor wordt de competitie groter en is het belangrijker dan ooit tevoren om je inbound marketingstrategie op orde te hebben. De kans is groot dat alle marketing die je de komende tijd kan doen via digitale kanalen gaat. Door het maken van content die waardevol is voor potentiele klanten kan je zelfs vanuit quarantaine potentiele klanten helpen en nieuwe leads genereren. Lees onze blog over de belangrijkste voordelen van inbound marketing en haal het meeste uit jouw digitale marketingstrategie.
Digitale advertenties zijn goedkoper terwijl er meer mensen online zijn
In tijde van crisis kan het investeren in digitale advertenties geldverspilling lijken. Hoewel er zijn ook redenen om juist nu te investeren. Nu iedereen thuis is, zijn er meer mensen online op social media. Daarnaast zijn de kosten van online advertenties juist lager geworden omdat veel bedrijven besluiten nu niet of minder te investeren in digitale advertenties. Afhankelijk van jouw product of service kan juist nu het juiste moment zijn om extra aandacht te besteden aan digitale advertenties. Als er op dit moment echt geen geld beschikbaar is kan je als nog gebruik maken van de hoge social media cijfers, door consistent relevante berichten te posten.
Bereid je inbound marketingstrategie voor op het einde van de lockdown
Ondanks dat het op dit moment nog onduidelijk is hoelang de maatregelen gaan duren of hoe groot de uiteindelijke impact echt wordt, is het essentieel om je marketingplan voor klaar te hebben. De bedrijven die nu tijd investeren en plannen maken voor na de lockdown hebben de grootste kans om op dat moment gemiste omzet terug te verdienen. Ben jij voorbereid voor het einde van de crisis?
Neem gerust contact met ons op voor tips om je voor te bereiden op het einde van de lockdown