‘Onze verwachtingen zijn overtroffen’
Jennifer Rea van Attached Global over de samenwerking met De Afdeling Marketing
Meer online aanwezigheid bij de juiste doelgroep, met als doel leadgeneratie en groei van de business. Met die opdracht klopte Attached Global, een allround vertaalbureau met vestigingen in Den Haag en Toronto, begin 2022 bij ons aan. Jennifer Rea, senior partnership manager en medeverantwoordelijk voor de marketing: “Voordat we met De Afdeling Marketing in zee gingen, deden we wel wat postings op LinkedIn. Die kwamen vooral terecht bij volgers uit onze eigen branche. Om te groeien moest dat echt anders.”
Wij geloven in inbound marketing
“Wij zijn ervan overtuigd dat een goede inbound marketingstrategie ons kan helpen om de juiste mensen meer over onze activiteiten te vertellen. En dat we daarmee onze doelgroep aantrekken, het verkeer naar onze website laten groeien en meer leads genereren. Daarvoor heb je wel waardevolle content nodig en de creatie daarvan kost ontzettend veel tijd. Tijd die ik niet heb, omdat ik al vol zit met mijn andere taken. Zo af en toe wat posten op LinkedIn lukt me nog wel, maar dat zet geen zoden aan de dijk. Kortom, als wij groei willen realiseren via inbound marketing, dan hebben we hulp nodig.”
Een vliegende start
“Via via kwamen we bij De Afdeling Marketing terecht en dat klikte direct. Samen zijn we hun vaste 100 dagentraject ingegaan waarin het team een duidelijke marketingstrategie uitstippelde, HubSpot voor onze organisatie inrichtte en een gebruikerstraining gaf. Zij hebben vervolgens ook een eerste campagne uitgedacht en de content daarvoor gecreëerd. Deze werd via Hubspot gedistribueerd, gepromoot en geautomatiseerd. Hierdoor hebben we goed inzicht in wat de content doet.”
Verwachtingen overtroffen
“Het is erg fijn dat De Afdeling Marketing als buitenstaander met een frisse blik naar onze markt kijkt. Wat de blogs betreft hebben ze mijn verwachtingen overtroffen. Als het over onze eigen diensten gaat, heb ik de neiging om te veel uit te willen leggen – overexplaining. Mijn collega’s van De Afdeling Marketing schrijven heel gericht op wat voor de doelgroep interessant is. Zo hebben ze een nieuwe stem aan ons merk gegeven met behoud van onze persoonlijke stijl: informeel professioneel. Heel knap hoe ze dat hebben gedaan want de lat ligt hoog: wij creëren zelf ook content en kunnen ons geen fouten veroorloven.”
Mijn eigen inbound marketingteam
“Vanaf het begin van de samenwerking heeft het team veel geïnvesteerd om ons écht te leren kennen. Ze hebben mij persoonlijk geholpen met de invulling van mijn rol binnen het inbound marketingproces en zijn daarnaast een goede sparringpartner. Hun creatieve benadering voelt als een frisse wind. Ik heb wekelijks op een vast moment overleg via Teams met mijn De Afdeling Marketing collega’s, verder communiceren we vooral via de chat. En eens per maand hebben we een gezamenlijke strategie-update. Heel prettig, de mensen van De Afdeling Marketing hebben een enorme kennis en voelen echt als collega’s. Het is ook fijn dat zij het plan uitdenken, de processen inrichten en iedere maand voor nieuwe content zorgen waardoor we echt stappen zetten. Hierdoor hoef ik me zelf alleen nog maar bezig te houden met de coördinatie en het reviewen van de content.”