De Afdeling Marketing van Attached Global

‘Onze verwachtingen zijn overtroffen’

Jennifer Rea van Attached Global over de samenwerking met De Afdeling Marketing 

Meer online aanwezigheid bij de juiste doelgroep, met als doel leadgeneratie en groei van de business. Met die opdracht klopte Attached Global, een allround vertaalbureau met vestigingen in Den Haag en Toronto, begin 2022 bij ons aan. Jennifer Rea, senior partnership manager en medeverantwoordelijk voor de marketing: “Voordat we met De Afdeling Marketing in zee gingen, deden we wel wat postings op LinkedIn. Die kwamen vooral terecht bij volgers uit onze eigen branche. Om te groeien moest dat echt anders.”

Wij geloven in inbound marketing

“Wij zijn ervan overtuigd dat een goede inbound marketingstrategie ons kan helpen om de juiste mensen meer over onze activiteiten te vertellen. En dat we daarmee onze doelgroep aantrekken, het verkeer naar onze website laten groeien en meer leads genereren. Daarvoor heb je wel waardevolle content nodig en de creatie daarvan kost ontzettend veel tijd. Tijd die ik niet heb, omdat ik al vol zit met mijn andere taken. Zo af en toe wat posten op LinkedIn lukt me nog wel, maar dat zet geen zoden aan de dijk. Kortom, als wij groei willen realiseren via inbound marketing, dan hebben we hulp nodig.”

Een vliegende start

“Via via kwamen we bij De Afdeling Marketing terecht en dat klikte direct. Samen zijn we hun vaste 100 dagentraject ingegaan waarin het team een duidelijke marketingstrategie uitstippelde, HubSpot voor onze organisatie inrichtte en een gebruikerstraining gaf. Zij hebben vervolgens ook een eerste campagne uitgedacht en de content daarvoor gecreëerd. Deze werd via Hubspot gedistribueerd, gepromoot en geautomatiseerd. Hierdoor hebben we goed inzicht in wat de content doet.”

Verwachtingen overtroffen

“Het is erg fijn dat De Afdeling Marketing als buitenstaander met een frisse blik naar onze markt kijkt. Wat de blogs betreft hebben ze mijn verwachtingen overtroffen. Als het over onze eigen diensten gaat, heb ik de neiging om te veel uit te willen leggen – overexplaining. Mijn collega’s van De Afdeling Marketing schrijven heel gericht op wat voor de doelgroep interessant is. Zo hebben ze een nieuwe stem aan ons merk gegeven met behoud van onze persoonlijke stijl: informeel professioneel. Heel knap hoe ze dat hebben gedaan want de lat ligt hoog: wij creëren zelf ook content en kunnen ons geen fouten veroorloven.”

Mijn eigen inbound marketingteam

“Vanaf het begin van de samenwerking heeft het team veel geïnvesteerd om ons écht te leren kennen. Ze hebben mij persoonlijk geholpen met de invulling van mijn rol binnen het inbound marketingproces en zijn daarnaast een goede sparringpartner. Hun creatieve benadering voelt als een frisse wind. Ik heb wekelijks op een vast moment overleg via Teams met mijn DAM collega’s, verder communiceren we vooral via de chat. En eens per maand hebben we een gezamenlijke strategie-update. Heel prettig, de mensen van De Afdeling Marketing hebben een enorme kennis en voelen echt als collega’s. Het is ook fijn dat zij het plan uitdenken, de processen inrichten en iedere maand voor nieuwe content zorgen waardoor we echt stappen zetten. Hierdoor hoef ik me zelf alleen nog maar bezig te houden met de coördinatie en het reviewen van de content.”

“Mijn collega’s van De Afdeling Marketing hebben een nieuwe stem aan ons merk gegeven met behoud van onze persoonlijke stijl: informeel professioneel. Heel knap hoe ze dat hebben gedaan want de lat ligt hoog.” Jennifer Rea - Attached Global

Het resultaat: We vergroten onze online zichtbaarheid

“Onze campagne staat nog maar nét live, en we krijgen nu al veel respons op de nieuwe content. We zijn onze online zichtbaarheid aan het vergroten en de leadgeneratie gaat de goede kant op. Het aantal clicks is sterk gestegen en er komen steeds meer relevante bezoekers op onze site. Daarnaast hebben we LinkedIn-ads onderzocht, waardoor we beter weten hoe we die kunnen inzetten. In de volgende fase gaan we ons naast leadgeneratie ook richten op ons bestaande netwerk door met content zaadjes te planten en zo in beeld te blijven voor nieuwe commerciële kansen. Heel prettig dat er nu structuur in onze marketing zit door de samenwerking met De Afdeling Marketing!”

De Afdeling Marketing van Attached Global

Attached biedt alle voordelen van deskundige en gespecialiseerde talenkennis. Door diepgaande kennis van vele talen en culturen te combineren met geavanceerde technologische toepassingen, zorgt Atttached ervoor dat een boodschap de doelgroep zo snel en efficiënt mogelijk bereikt – waar ter wereld dan ook. Hun diensten op het gebied van vertalingen en contentcreatie worden door bedrijven van over de hele wereld afgenomen.

Meer weten?

Neem contact op met Ronald.
ronald@deafdelingmarketing.nl
06 336 903 21

Ronald Nijveldt

Inbound Marketing Specialist. Heeft passie voor bedrijven met een uniek verhaal en onderscheidende aanpak. Altijd nieuwsgierig naar wat er achter de horizon ligt en zet graag de koers uit om dat zo snel mogelijk te halen.

Lees verder
Bekijk ook

Heb ik een inbound marketing team nodig?

Als marketeer wil je de online zichtbaarheid van je merk en website vergroten. Je wilt meer sales leads creëren. Je weet dat structurele inbound marketing hiervoor onmisbaar is. Maar waar haal je de tijd vandaan naast alle andere marketingacties? En beschik je wel over alle expertise die daarvoor nodig is?

Lees verder

De voordelen van Inbound Marketing

Inbound marketing is misschien nieuw voor je. Een nieuwe term, een andere manier van werken, wat kun je ermee? Daarom vertellen wij je graag meer over Inbound Marketing en wat de belangrijkste voordelen zijn van Inbound Marketing.

Lees verder

In 7 stappen het maximale uit HubSpot halen

Haal jij al alles uit HubSpot wat erin zit? De kans is groot dat het antwoord ‘nee’ is. In dit blog delen we 7 stappen om het maximale uit HubSpot te halen.

Lees verder