HubSpot introduceert ABM functionaliteiten

Nieuw: Account Based Marketing software van HubSpot

Met Account Based Marketing (ABM) identificeer en bereik je de juiste mensen binnen een bedrijf dat je graag als klant wilt hebben. In plaats van een grote doelgroep aan te spreken gaan sales en marketing heel gericht samen aan het werk om deze bedrijven slim en persoonlijk te benaderen zonder over te komen als een robot.

ABM dashboard

Account Based Marketing was in HubSpot goed te doen, maar je had wel een paar work-arounds en custom properties nodig om je marketing en sales activiteiten vorm te geven rond de DMU van een bedrijf en het resultaat inzichtelijk te krijgen. Dat had HubSpot ook door en daarom hebben ze een aantal functionaliteiten geïntroduceerd die het nog makkelijker voor je maken. We lopen ze kort even door.

Profielen en doelaccounts

Target accounts

Bepaal het profiel van je ideale klant en de bedrijven (doelaccounts) waar je op wilt jagen. Dat klinkt als een agressieve aanpak, maar het idee is juist om doelgericht in contact te komen met de beslissers binnen die bedrijven op een vriendelijke en behulpzame manier.

ABM workflows om complexe processen te vereenvoudigen

De nieuwe functies en workflows in HubSpot helpen je om een lijst met doelaccounts samen te stellen en slim te gebruiken.

Zo is er bijvoorbeeld een workflowsjabloon van HubSpot om kenmerken te vinden die je kunt gebruiken om bedrijven in je database te classificeren op basis van hoe goed ze overeenkomen met het profiel van je ideale klant.

Daarmee maak je een dynamische lijst met bedrijven waarmee je aan de slag gaat om bereik te genereren, persoonlijk te communiceren en het resultaat van alle inspanningen bijhoudt en stuurt. Vervolgens bepaal en volg je de belangrijkste personen binnen die bedrijven door de verschillende rollen binnen de DMU toe te wijzen aan contactpersonen.

Bereik beslissers en beïnvloeders

Met de nieuwe ABM-tools van HubSpot is het gemakkelijker dan ooit om de aandacht van beslissers en beïnvloeders binnen de bedrijven te trekken. Dat doe je met gepersonaliseerde advertenties en nurtureflows.

Bouw doelgroepen op voor voor je ABM-advertentiecampagnes met de kant-en-klare lijsten van HubSpot. Maak gepersonaliseerde advertenties gericht op de beïnvloeders binnen de doelaccounts op platforms zoals LinkedIn of Facebook – rechtstreeks vanuit het HubSpot-account. Je kunt het bereik van je ABM-advertenties zelfs nog vergroten door integraties met andere ABM-tools.

Dezelfde lijsten gebruik je voor e-mail en geautomatiseerde nurture campagnes om de DMU bij van je doelaccounts betrokken te houden. HubSpot heeft daarvoor ook sjablonen met praktische tips voor elke stap.

Heel eenvoudig pas je de doelgroep aan, verander je doelaccounts en meet je de resultaten.

Alle tools voor je salesteam om deals te sluiten

Bedrijfsscores helpen hen de betrokkenheid bij hun doelaccounts te begrijpen en bij te houden. En met HubSpot’s accountgebaseerde sales playbook-sjabloon zijn ze volledig uitgerust met best practices om grote deals efficiënt en effectief te sluiten.

De HubSpot-bibliotheek heeft nu meer dan een dozijn kant-en-klare ABM-rapporten die je waardevolle inzichten geven die je nodig hebt om jouw ABM-strategie aan te passen en te verbeteren.

Kortom: met HubSpot zet je een ABM-campagne binnen enkele minuten op – in plaats van weken. Je hebt nu binnen HubSpot Sales Professional of Enterprise alle functionaliteiten die je nodig hebt om ​​succesvol een ABM-programma uit te voeren.

Wil je aan de slag met Account Based Marketing met HubSpot? Boek direct een korte sessie met Simon in!

Boek een sessie
Door Simon Siahaya
Online & dialoog marketeer, van old skool naar school en verder. Vader, Utrechter, easygoing. Gedreven door all things digital en resultaat.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Zij gingen je voor