“Een enorme luxe om het hele inbound marketingproces uit handen te geven“
Om de saleskansen te vergroten, wil DXC ServiceNow Strategic Business Group haar proposities bij de juiste doelgroep in de Benelux beter over het voetlicht krijgen. Maar hoe doe je dat als je er, zoals Nally de Waal, als marketeer helemaal alleen voor staat? Het inschakelen van het complete inbound marketingteam van De Afdeling Marketing blijkt een gouden zet. Nally vertelt hoe zij de samenwerking ervaart.
“Toen ik hier twee jaar geleden begon, was de ServiceNow practice van DXC net in zee gegaan met De Afdeling Marketing. Zij beschikken met HubSpot niet alleen over de juiste tooling. Ook verzorgen zij de marketingstrategie, het proces en de uitvoering van de inbound campagnes voor ons. Ze leveren in een vast ritme nieuwe content en campagnes op. Het werkt super effectief en het voelt voor mij nog steeds als een enorme luxe om het inbound marketingproces aan hen over te laten. Ze nemen me daarmee veel werk uit handen, waardoor ik tijd overhoud om nieuwe ideeën te ontwikkelen en ik mij kan focussen op de overall marketingstrategie van onze organisatie.”
Veel binding met de collega’s van De Afdeling Marketing
“Het team van De Afdeling Marketing voelt als een verlengstuk van mijn eenpersoons ‘afdeling’, heel prettig om er niet alleen voor te staan. Iedere maandag bespreken we de voortgang van de contentuitvoering en eens per maand is er een overleg over de resultaten, waarop we eventueel bijsturen.”
“De samenwerking is heel hecht: mijn collega’s van De Afdeling Marketing voelen net zo goed als mijn collega’s bij DXC. Ze zijn oprecht betrokken en helpen me met mijn marketinguitdagingen. Voor hen geldt heel sterk dat zij pas succesvol zijn als hun klant dat is. En dat is als de inbound campagnes onze online zichtbaarheid en autoriteit vergroten en dat ik doorlopend waardevolle leads oplever aan sales.”
Sterke copywriters met expertise op ons vakgebied
“Onze experts die voor de blogs geïnterviewd worden zijn blij verrast over de kennis van de copywriters. Die worden door De Afdeling Marketing speciaal geselecteerd vanwege hun expertise op ons vakgebied. Ze kennen onze propositie, begrijpen de markt, stellen de juiste vragen en weten waar de doelgroep behoefte aan heeft. Hadden we het eerst vooral over de technische specificatie van onze producten, nu vertellen we wat een product voor de klant doet in aansprekende blogposts. Die kwaliteitsslag is enorm belangrijk en werpt zijn vruchten af.”
Stijging marketing qualified leads
“Inmiddels is het hele inbound marketingproces ingericht van strategie tot campagneplan en de uitvoering ervan. En alles wordt vastgelegd, gemanaged en gerapporteerd via HubSpot. Dat deze aanpak werkt, zien we onder meer aan een duidelijke toename van het aantal bezoekers op onze website en een stijgend aantal marketing qualified leads. Ook in kwalitatief opzicht hebben we slagen gemaakt. Zo weten we beter hoe we ons verhaal moeten vertellen en hebben we met inhoudelijk sterke blogs onze autoriteit uitgebouwd. Bij het zetten van deze stappen heeft De Afdeling Marketing een belangrijke rol gespeeld.”