De Afdeling Marketing van Fruition Partners

Bij Fruition Partners was één interim marketeer verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten. Eigenlijk te veel voor een persoon. Daardoor moest zij soms lastige keuzes maken. Om de marketingactiviteiten te kunnen professionaliseren en uitbreiden, adviseerde zij de directie samenwerking te zoeken met een bureau. Dit bureau moest niet alleen de broodnodige capaciteit kunnen leveren, het moest ook de expertise in huis hebben om de marketinginspanningen van Fruition Partners naar een hoger niveau te tillen. De directie stond hiervoor open en de eerste gesprekken vonden in januari en februari 2020 plaats. Uiteindelijk koos Fruition Partners voor De Afdeling Marketing. 

De Vraag

Letty de Nijs; “Ideeën had ik genoeg, maar het ontbrak mij aan tijd om ze ook daadwerkelijk uit te voeren. Deze uitdaging werd in één keer getackeld door De Afdeling Marketing als marketingafdeling binnen Fruition Partners in te zetten.”

De eerste 100 dagen zijn cruciaal

Wij snappen dat klanten snel resultaat willen zien. Daarbij zijn de eerste 100 dagen bepalend. We hanteren een door ons ontwikkeld proven concept met resultaatgarantie. Om de gestelde doelen te bereiken, zetten wij in 100 dagen De Afdeling Marketing op. We implementeren tools en software, formuleren een heldere strategie, richten de juiste dashboards in leggen het sales- en marketingproces vast en behalen resultaten met de eerste campagne. Wij willen net zo snel resultaat zien als onze klanten. Hier lees je meer over onze 100-dagen-aanpak.

De aanpak

Al in de eerste gesprekken met Fruition Partners adviseerden wij over de strategie en de tooling. We adviseerden HubSpot te implementeren zodat Fruition Partners een platform heeft waarmee zij een compleet softwarepakket hebben voor CRM, Marketing en Sales.

Letty: “Fruition Partners is onderdeel van DXC.technology, een wereldwijde speler die met SalesForce werkt. Voordat we met De Afdeling Marketing in zee gingen, werden leads niet centraal geregistreerd en leads werden niet structureel opgevolgd. Daardoor misten we kansen. We hadden een strategie en aanpak nodig om onze leads te genereren, kwalificeren en op te volgen. Voor het genereren van deze leads introduceerde De Afdeling Marketing de inbound marketing strategie. Om de leadgeneratie zoveel mogelijk te automatiseren hebben zij HubSpot bij ons geïmplementeerd en wij hebben onze processen voor de opvolging van leads hierop aangepast.” 

“Als het niet werkt, stoppen we gewoon.”

Ze gaat verder: “We wisten niet zeker of de samenwerking met De Afdeling Marketing echt de oplossing voor ons zou zijn. Maar we dachten ‘als het niet werkt, dan stoppen we gewoon’. Wij nemen bij De Afdeling Marketing een maandabonnement af, die opzegbaar zijn: zo is de investering vooraf duidelijk en weten we precies wat we mogen verwachten.

De beschikking over veel marketingexpertise en capaciteit

Maar stoppen bleek niet nodig. We hadden met De Afdeling Marketing in één keer de beschikking over heel veel marketingexpertise en capaciteit, waardoor ik niet meer telkens op zoek hoef te gaan naar iemand die een opdracht uit kan voeren. Binnen De Afdeling Marketing heb ik één aanspreekpunt en die regelt alles voor mij. Dankzij de inbound strategie die bewezen succescol is, hebben we duidelijkheid en richting in onze aanpak. Dat werkt een stuk fijner.”

“We leerden Fruition Partners, hun dienstverlening en doelgroep beter kennen,” vult Ronald Nijveldt aan. “We verzamelden de informatie die we nodig hadden en stelden een goed onderbouwd plan op om de doelstellingen die we samen bepaald hadden, te bereiken. We implementeerden HubSpot en trainden de medewerkers van Fruition Partners in het gebruik daarvan. En toen was het tijd voor de eerste campagne voor IT4IT en SIAM. 

Wij koppelden hiervoor een native English copywriter uit ons netwerk aan Fruition Partners. Zij begrijpt de materie, weet precies de juiste snaar te raken in haar teksten en kan de boodschap helder vertalen voor de doelgroep.” 

Fruition Partners over hun Afdeling Marketing

“De samenwerking met De Afdeling Marketing is fijn. We zijn dan ook heel tevreden met de kennis en expertise die zij ons bieden. Als marketeer hoef je alleen nog maar sturing te geven. Daardoor krijg je de ruimte om creatiever te worden, meer ideeën uit te voeren en te sturen op resultaat. Dat vertaalt zich in gemak, snelheid en concrete campagnes die meetbaar aansluit bij onze doelgroep.

De Afdeling Marketing is echt ónze afdeling marketing!” concludeert Letty de Nijs.

“We waren verbaasd over de snelheid en efficiency waarmee De Afdeling Marketing nieuwe content voor ons kon verzorgen. Voorheen was dit een proces van weken, en dan was de content nog niet altijd bruikbaar. Alleen daaruit bleek al de toegevoegde waarde." Letty de Nijs – Fruition Partners

De resultaten

De eerste campagne leverde al direct een toename in het websiteverkeer op en de leads begonnen binnen te stromen. Deze leads worden nu automatisch opgevolgd en we zien dat de samenwerking tussen marketing en sales intensiever wordt.

“Iedere campagne leidt tot nieuwe inzichten”

Dankzij die positieve resultaten wilden ook andere afdelingen binnen Fruition Partners graag campagnes en dus meer zichtbaarheid. Zodoende draaien we inmiddels samen veel meer campagnes. En iedere nieuwe campagne leidt tot nieuwe inzichten. Zo krijgen we een steeds beter beeld van de content die de doelgroep aanspreekt. Daarbij merken we ook dat onze naamsbekendheid en online autoriteit snel toeneemt. Voor onze groei zijn we niet langer afhankelijk van leads uit het netwerk van het salesteam, maar worden er dagelijks nieuwe leads gegenereerd via de website.

We kunnen nu echt samen verder bouwen aan de groei. Niet alleen door meer up- en cross-selling bij bestaande klanten, maar ook door nieuwe leads succesvol te converteren.”

De Afdeling Marketing van Fruition Partners

Fruition Partners transformeert IT-organisaties naar agile organisaties om ervoor te zorgen dat zij met hun snelle, innovatieve en stabiele dienstverlening efficiënt in kunnen spelen op de behoeften van de business. En daarmee bijdragen aan het succes van de onderneming. Fruition Partners weet dat ‘goed’ niet meer goed genoeg is als hun klanten wezenlijk onderscheidend willen zijn. En échte verbetering vraagt om échte verandering. De agile IT4IT-aanpak van Fruition Partners resulteert in krachtige IT-services en -oplossingen van de volgende generatie.

Meer weten?

Neem contact op met Ronald.
ronald@deafdelingmarketing.nl
06 336 903 21

Ronald Nijveldt

Inbound Marketing Specialist. Heeft passie voor bedrijven met een uniek verhaal en onderscheidende aanpak. Altijd nieuwsgierig naar wat er achter de horizon ligt en zet graag de koers uit om dat zo snel mogelijk te halen.

Lees verder
Bekijk ook

Inbound branding

Wat onderscheidt Nike van Adidas en Heineken van Hertog Jan? Het zijn niet de producten, want die zijn vrijwel identiek.

Je loopt echt niet harder op Nike Air Zoom Pegasus dan op Adidas Solar Glide ST.

En tijdens een blinde smaaktest proeft vrijwel niemand het verschil tussen de pilsners van Heineken en Hertog Jan. Maar wat maakt ze dan toch zo verschillend?

Lees verder

De voordelen van Inbound Marketing

Inbound marketing is misschien nieuw voor je. Een nieuwe term, een andere manier van werken, wat kun je ermee? Daarom vertellen wij je graag meer over Inbound Marketing en wat de belangrijkste voordelen zijn van Inbound Marketing.

Lees verder

Account Based Marketing

Ben jij salesmanager of marketeer binnen B2B en is het jou droom om die ene klant te bereiken? Weet jij zeker dat jouw product of dienst perfect aansluit bij dat ene grote bedrijf? Maar bereik je met je huidige marketing- en salesaanpak nog geen succes? Dan is het tijd voor een andere marketingstrategie. Account Based Marketing is de manier om je gerichte marketingacties te uiten op vooraf geselecteerde accounts. Met als doel: jouw droomklant binnenhalen!

Lees verder