100 dagen thought leadership

Autoriteit opbouwen met unieke, relevante expert content

In de dynamische B2B-markt is er volgens ons één ding cruciaal: thought leader zijn binnen jouw domein.
Thought leadership – of autoriteit –  kun je niet claimen, maar bouw je op. Expert content om vertrouwen en loyaliteit te genereren is hierin essentieel. In ons unieke marketingprogramma van 100 dagen geven we jouw online autoriteit daarom een flinke slinger.  

Gelijk starten? Vraag een vrijblijvend gesprek aan
De content cyclus 100 dagen

De voordelen van 100 dagen thought leadership

✔ In 100 dagen je autoriteit vergroten op één van jouw strategische onderwerpen

Duurzame expert content, afgestemd op jouw ideale klantprofiel 

✔ Je eigen afdeling marketing met vaste bezetting

✔ Een vast ritme met een swingend tempo

✔ Voor een vast, vooraf afgesproken projecttarief

Zo zien de 100 dagen er uit

1. Onboarding

We geloven in een vliegende start. De 100 dagen beginnen we dus met een energieke kick-off sessie met het team. Hierin zorgen we dat alles klaarstaat voor een goede start!

 

  • We leggen heldere werkafspraken vast zodat iedereen weet waar hij aan toe is. Geen gedoe, gewoon duidelijke afspraken.
  • We krijgen toegang tot alle benodigde systemen en tools. Zo kunnen we meteen aan de slag en verlies je geen kostbare tijd.
  • We duiken in jullie marketingstrategie. Wie is jullie ideale doelgroep? Wat zijn de hoofdonderwerpen? Welke inzichten zijn er?
  • Als klap op de vuurpijl stemmen we ook het onderwerp voor de eerste campagne af.

2. Contentplan

Na de kick-off gaan we direct door naar het uitwerken van het contentplan. Hierin leggen we de basis voor de expert content op één van jouw strategische onderwerpen.

 

  • We vertalen je strategie naar boeiende expert content ideeën in een contentplan.
  • We stemmen distributiekanalen en promotiestrategieën af. Zo bepalen we hoe jouw content de juiste mensen bereikt.
  • Tot slot maken we een strakke planning en productielijst.

4. Creatie

Nu we het contentplan scherp hebben, gaan we door naar het creatiefste deel: de creatie van jouw expert content. Dit is waar jullie thought leadership en expertise echt mee gaat schitteren.

 

  • We nemen de tijd om jullie kennis diepgaand te verkennen tijdens een expert interview tussen jullie specialist op het onderwerp en onze copywriter.
  • We stellen hiervoor heldere briefings op, zodat we precies ophalen wat we nodig hebben.
  • Dan gaan de creatieven aan de slag om de expert content op te leveren. Helder, overtuigend en helemaal in jouw stijl.
  • Tot slot zorgen we voor de publicatie van de content in jouw HubSpot omgeving.
Copywriter

5. Distributie & promotie

Vervolgens is het tijd om jouw expert content de wereld in te sturen. We zorgen ervoor dat jouw boodschap de juiste mensen bereikt en indruk maakt.

 

  • We delen jouw content via jouw eigen kanalen en benutten alle mogelijkheden om jouw netwerk te bereiken en te inspireren.
  • Om jouw bereik nog verder te vergroten, zetten we eventueel gerichte promotie in via paid kanalen als LinkedIn en Google advertising.
  • We monitoren continue de prestaties en sturen bij waar nodig.
100 dagen inbound marketing campagne
STRATEGISCH PLAN

5. Rapporteren & evalueren

Aan het eind van de 100 dagen is het tijd om de balans op te maken. We duiken in de resultaten en stippelen samen de vervolgroute uit.

 

  • We doen een grondige analyse van de content prestaties. Wat werkte goed? Waar liggen nog kansen?
  • Samen blikken we terug en evalueren we de 100 dagen. Wat hebben we bereikt? Hoe ging de samenwerking?
  • Zetten we de samenwerking verder? Met de inzichten uit de analyse en de evaluatie bepalen we dan de volgende stappen om jouw thought leadership te versterken.

Wist je dat in B2B 70% van het aankoopproces al is voltooid voordat je doelgroep contact met je opneemt? Als je dan nog niet top-of-mind bent is je kans verlopen. 

Heb je nog geen marketingstrategie?

Of heb je wel delen ervan, maar je mist nog iets? Een buyer persona of core topics bijvoorbeeld? Dan gaan we daar eerst mee aan de slag.

We organiseren een strategische workshop. Het doel is om een stevig fundament te leggen die je helpt bij het opbouwen van autoriteit.  

 

Een tool voor al je marketing en sales: HubSpot

Heb je nog geen HubSpot?

HubSpot is niet alleen een CRM. Deze tool brengt al je marketing-, sales- en klanten-inspanningen onder één dak. Zo beheer en meet je jouw content een stuk efficiënter. Heb je nog geen HubSpot? Wij doen de HubSpot implementatie graag voor je.

Lees hier meer over HubSpot >

Jouw afdeling marketing

De Afdeling Marketing heet niet voor niets zo. Als je met ons in zee gaat krijg je een vaste set aan topspelers. Zij worden onderdeel van jouw marketingteam. Jouw afdeling marketing bevat in elk geval: 

Zo ziet jouw marketingteam eruit
  • Een Contentmarketing strateeg – die de slimme plannen en rapportages maakt 
  • Een Content coördinator – die zorgt dat alles op rolletjes loopt 
  • Een Copywriter – die sprankelende expert content schrijft 
  • Een Content manager – die de social-, advertentie- en mailcontent creëert 
  • Een Marketing Automation Specialist – die de contentstroom automatiseert 

Samen zorgen we voor content die werkt en jouw autoriteit versterkt! 

Advies nodig bij jullie uitdaging?

Benieuwd hoe we je met jouw uitdaging kunnen helpen? Of wil je eerst nog wat meer informatie over onze aanpak? Vraag een vrijblijvend een eerste gesprek aan met Ronald voor meer informatie. Hierin vertellen we je graag meer over het 100 dagen-programma en onze bewezen aanpak voor effectieve leadgeneratie.

Vraag ons de oren van het hoofd