Top 5 voor jou gelezen januari 2018

Op De Afdeling Marketing blog posten we iedere maand een blogpost met daarin een selectie van 5 interessante marketingartikelen en het belangrijkste nieuws van de afgelopen maand. De artikelen hebben allemaal een korte inleiding, zodat je weet wat je kunt verwachten. Zo weet je zeker dat je up-to-date bent van alle online marketingontwikkelingen.

Online marketing met De Afdeling MarketingDé nieuwe privacy wet GDPR-aandachtpunten

De manier waarop je met de privacy van je klanten omgaat, zal onherroepelijk veranderen. Dat heeft te maken dat per 25 mei 2018 de General Data Protection Regulation (GDPR of AVG) van kracht gaat. De GDPR heeft veel impact op digital marketing en raakt vrijwel alle vakgebieden. Van analytics en conversie-optimalisatie tot display advertising, social media en de inzet van Google AdWords of Bing Ads. Maar het is belangrijk om je te realiseren dat deze verandering niet alleen de marketingafdeling raakt. Het heeft invloed op alle onderdelen van je bedrijf. Van leadgeneratie via salesfunnels en bestaande klantdata, tot en met de manier waarop je met sollicitanten omgaat. Bedrijven en merken die hier snel werk van maken, nemen een voorsprong bij het creëren van een van de meest waardevolle assets: het vertrouwen van de klant. In dit artikel wordt er bij stil gestaan en enkele praktische aandachtspunten vermeld waar je direct mee aan de slag kunt.

 

Nieuwe campagne (Center Parcs) mikt op purpose, niet op product

Zeg eens wat vaker ‘ja’ tegen je gezin. Deze basale oproep staat centraal in de nieuwe merkcampagne van Center Parcs. Tot op heden hebben ze in haar communicatie altijd product-gedreven campagnes gevoerd. De essentie van het merk is daarbij minder belicht geweest, terwijl deze juist heel krachtig is. Om ook in de toekomst bestaansrecht te behouden, vinden ze dat ze als merk een duidelijke rol moeten aannemen in het leven van de consument, te laten zien waar ze voor staan en welke waarde zij kunnen toevoegen. Lees in dit artikel hoe Center Parcs tot een 360˚ campagne gekomen is met focus op het merk (purpose en insight) en passend bij deze tijd.

 

5 trends die in 2018 jouw digital experience bepalen

De wereld van de digital experiences, ofwel digitale klantervaringen, is de afgelopen tijd in een stroomversnelling gekomen. Waren technologieën als artificial intelligence en voice controlled interfaces niet zo lang geleden nog toekomstmuziek, inmiddels zien we al steeds meer concrete toepassingen. In dit artikel worden 5 richtingwijzende digitale klantbeleving-trends besproken waarvan we in 2018 echt profijt gaan hebben.

 

Wat is de invloed van Google AdWords (SEA) op organische rankings (SEO)?

Het eerste wat je leert als beginnend marketeer is dat er binnen Google twee grootmachten zijn: SEO en SEA. Op het eerste oog lijken deze als Yin en Yang – bij SEA koop je je in, terwijl je je plek binnen de organische rankings moet ‘verdienen’ maar toch staan de twee nauwer in verband met elkaar dan je zou denken. Zo heeft het investeren in Google AdWords meer voordelen voor SEO dan je in eerste instantie zou denken. Wat is de invloed van Google AdWords op jouw organische ranking?

 

Innoveren op klantbeleving

Als je product of dienst deugt, je prijs deugt en je (web)winkel net zo goed is als die van de concurrentie, waar ga je je dan nog op onderscheiden? Het antwoord: op klantbeleving. Hoe en waarom doe je dat? In deze blog worden vier tips gegeven om je te onderscheiden.

 

Door Leanne Sasker
Mijn rol bij De Afdeling marketing is E-mail- en LeadMarketeer. Hoe genereer je leads uit een online-campagne en hoe worden ze klant, daar hou ik mij mee bezig voor zowel onze klanten als voor ons zelf. Verder ben ik enthousiast en toegankelijk in de omgang. Vertrouwen, ruimte voor creativiteit en samen de klus klaren, maakt werken voor mij een feestje.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zij gingen je voor

We delen onze kennis!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang; Inspirerende marketing voorbeelden, tips en inzichten waar je direct mee aan de slag kan.

Je ontvangt max 1x per maand onze nieuwsbrief.