Blog

Marketing is net als koken: je raakt nooit uitgeleerd. Elke dag leren we weer een beetje meer over inbound marketing en HubSpot. Niet alleen door trainingen en het verslinden van boeken, vooral door de dagelijkse praktijkervaring. Zo blijven ook wij vakinhoudelijk bij. En die kennis delen we graag met jou. Lees in onze blogs en downloads alles over de laatste ontwikkelingen op het gebied van inbound marketing. Zo begrijp je ons net wat beter als we weer eens in ons enthousiasme doordraven.

Klantcase merkpositionering: Idos interieurs

Een onderscheidende merkpositionering, dat was de opdracht die Idos interieurs ons heeft gegeven. We zijn gestart met het merkkompas van Idos. In deze klantcase vertelt Rian van Ee haar ervaringen en wat het Idos heeft opgeleverd.

Lees verder

Hoe vergroot je de online zichtbaarheid van jouw bedrijf?

Hoe zorg je er nu voor dat juist jouw bedrijf eerder gevonden wordt dan je concurrent? Sterker nog, hoe zorg je er voor dat jouw doelgroep zelfs een voorkeur voor jou heeft als hij verschillende aanbieders met elkaar gaat vergelijken?

Doorloop de volgende 6 stappen.

Lees verder

7 vragen over e-mailmarketing

E-mailmarketing zou een groot onderdeel van je marketingmix moeten zijn. Veel bedrijven hebben dat nog niet echt door en natuurlijk betekent “groot” voor elk bedrijf iets anders. Feit is dat e-mail een direct kanaal is voor verkoop maar zeker ook voor klantenbinding.

Maar waar moet je allemaal rekening mee houden? Met de antwoorden op de zeven vragen kom je meer te weten.

Lees verder

Succesvol met Email marketing: van leads naar klanten in het MKB

Na een succesvol event is het belangrijk om de deelnemers op te volgen. Dit kan heel goed met email marketing. Het is de perfecte manier om klanten op de hoogte te houden over de laatste ontwikkelingen van jouw bedrijf. In dit blog een aantal handige tips en tricks hoe je e-mailmarketing kan inzetten na succesvolle evenementen, webinars, ontbijtsessies, workshops etc.

Lees verder

Help! Welke e-mailmarketing tools heb ik nodig voor mijn campagne?

Het aantal software tools voor e-mailmarketing is de laatste jaren explosief gegroeid. Het lijkt wel of de markt zich maandelijks uitbreidt met nieuwe ‘must have’-marketingsoftware. Het gevolg is dat het marketing landschap complexer wordt en ondernemers zoals jij door de bomen het bos niet meer zien. Raak vooral niet in paniek. Zet een stap terug en vraag jezelf af wat je wilt bereiken. Ga vervolgens op zoek naar de software die het beste aansluit op jouw behoeften. In deze blogpost geven we je alvast enkele handvatten voor deze zoektocht.

Lees verder

E-mailmarketing: waarom iedereen het zou moeten doen

E-mailmarketing is een van de meest effectieve vormen van online marketing. Bovendien is het goedkoop, doelgericht en vergroot het je zichtbaarheid.

Lees verder

Klanten vinden? Zo kan marketing jouw verkopers helpen

In veel bedrijven zijn marketing en sales nog twee verschillende kampen. Hardnekkige vooroordelen worden nog steeds instant gehouden door wederzijds onbegrip en misvattingen. Terwijl juist nu, in het digitale tijdperk en waarin de aankoopreis (vooral B2B) steeds langer duurt, samenwerking tussen marketing en sales van groot belang is om nieuwe klanten te vinden. In deze blogpost lees je hoe marketing jouw verkopers kan helpen met het vinden van nieuwe klanten.

Lees verder

Waarom investeren in online marketing nodig is

Sales of (online)marketing? Waar investeer jij momenteel in? Het blijkt dat het merendeel van de mkb ondernemingen liever investeert in sales en bespaart op marketing. Maar is dat slim als je beseft dat je doelgroep steeds vaker en langer online is?

Lees verder