Eén aanpak

Een beproefde methode die wél voor je werkt

Een beproefde methode voor leadgeneratie die wél zorgt voor kwalitatieve leads? Bij De Afdeling Marketing geloven dat Inbound Marketing de oplossing is voor consistente, structurele leadgeneratie. Een aanpak die lange termijn steeds beter voor je werkt. En je doet het niet alleen, maar met je eigen inbound marketingteam.

Een nieuw begin kan best spannend zijn. Want waar begin je? Om een passend groeiplan te realiseren heb je data en resultaten nodig om op te kunnen sturen. Daarom ontwikkelden we een speciaal 100 dagen-programma. De start voor jouw leadgeneratiesucces!

Gelijk starten? Vraag een vrijblijvend gesprek aan

Van 100 dagen-programma naar inbound groeiplan

Waarom 100 dagen? Onze ervaring heeft ons geleerd dat de eerste 100 dagen van een samenwerking cruciaal zijn. Ze vormen het onmisbare fundament voor toekomstige groei. In 100 dagen hebben we niet alleen HubSpot geïntegreerd, de strategische koers uitgestippeld en de eerste inbound campagne live staan, maar begrijpen we ook elkaars bedrijfscultuur en eigenaardigheden. Dit alles vatten we samen in je persoonlijk inbound groeiplan.

Het 100 dagen-programma is slechts het begin van een veelbelovende reis. Hebben we na het 100 dagen-programma de smaak goed te pakken? Dan gaan we samen de groeifase in met doorlopende campagnes en resultaat. Ontdek onze 100 dagen-aanpak in 5 stappen hieronder.

1. ADVIES

Inbound kick-start: kennismaken en advies

Tijdens de kick-startsessie ontdekken we jullie ambities, ideale klant en de markt. Ook leren we jullie dienst of product kennen.

Het resultaat van de kick-start verwerken we in een inbound groeiplan. Het is de basis van de strategie en aanpak. Hierin leggen we onder andere de doelstellingen, propositie en strategische onderwerpen voor inbound marketingcampagnes vast. Hét strategisch kader waarin we campagnes gaan uitvoeren. De eerste 100 dagen en daarna.

Klaar voor een vliegende kick-start? Stuur Ronald een e-mail, dan spreken we elkaar snel.

2. Onboarding

Zijn we allebei enthousiast over het groeiplan? Dan gaan we direct aan de slag en start het 100 dagen-programma met onze eerste gezamenlijke werkdag. Dosis gezonde spanning, en vooral: zin om te vlammen. We leren elkaar en je bedrijf beter kennen, maken werkafspraken en regelen toegang tot systemen.

3. Implementatie en strategie

HubSpot Implementatie

HubSpot is voor ons dé marketing automation tool. We implementeren HubSpot niet alleen, onze HubSpot-specialist deelt natuurlijk ook alle fijne kneepjes. Zo vind je alle resultaten van onze gezamenlijke inspanningen op één plek, want we integreren je hele marketing stack. En automatiseren zoveel als mogelijk.

Strategie uitwerken

Tegelijk met de start van de implementatie van HubSpot werkt onze inbound marketeer het eerste campagneplan uit. En komen buyer persona’s tot leven. Door een content audit zien we snel welke content we kunnen afstoffen en opnieuw gebruiken. Duurzaam én effectief. Zo halen we snel de eerste resultaten.

4. Uitvoering

Is de HubSpot inrichting op orde en zijn we enthousiast over het campagneplan? Perfect! Het is nu tijd om in actie te komen. We volgen een strak schema om de creatie van de eerste campagne af te ronden. Zodra we live zijn, beginnen de eerste resultaten en inzichten binnen te stromen. Hoe eerder we live kunnen gaan, hoe beter. Het is altijd een prachtige mijlpaal – eentje die onze samenwerking met jou als klant versterkt en het startschot vormt voor verdere groei.

STRATEGISCH PLAN

5. Rapporteren & evalueren

De allereerste campagne staat nu live! We verwelkomen de allereerste leads en houden de resultaten nauwlettend in de gaten via de handige HubSpot dashboards voor zowel marketing als sales.

Aan het eind van de 100 dagen nemen we even de tijd om terug te blikken. Wat ging er geweldig en welke zaken laten we graag achter ons? Deze evaluatie biedt ons waardevolle inzichten om jou te adviseren voor de volgende groeifase: de campagnes die volgen na het 100-dagen programma. Samen bouwen we aan een nog succesvollere toekomst!

100 dagen inbound marketing campagne

Na het 100 dagen-programma

Ben je na de 100 dagen enthousiast over de resultaten en de samenwerking met je inbound marketingteam? Dan is het tijd om vooruit te kijken naar de groeifase en de volgende reeks campagnes. Op deze manier zorgen we ervoor dat je bedrijf structureel en consistent blijft groeien. We denken graag met je mee op het gebied van inbound strategie, buyer persona’s en journeys, HubSpot optimalistie en de volgende content en campagnes – voor een vast basisbedrag per maand. Dit is jouw inbound marketingabonnement op maat. Samen werken we aan jouw groeisucces!

Investeer in een strategie die echt voor je werkt

Benieuwd hoe het 100 dagen-programma aansluit bij de behoeften van jouw bedrijf of wil je gelijk starten? Ons inbound marketingteam heeft alles in huis om je op weg te helpen. Vraag een vrijblijvend een eerste gesprek voor meer informatie aan. Hierin vertellen we je graag meer over het 100 dagen-programma en onze bewezen aanpak voor effectieve leadgeneratie.

Maak een afspraak


Veelgestelde vragen

Wat goed dat jullie al werken met Hubspot. Ook met Hubspot marketing professional? Of je nu wel of geen Hubspot professional hebt geimplementeerd, een 100 dagen start is zeker aan te raden. De Hubspot implemenatie gaat dan sneller of slaan we helemaal over. Omdat Hubspot implemenatie en het strategie deel paralel aan elkaar loopt heeft dit geen effect op de doorlooptijd. Wel op je agenda. Want het bespaart je een paar HubSpot werksessies. Oh, je bespaart natuurlijk ook kosten uit. Want de onboarding en implementatiekosten van Hubspot heb je al uitgegeven.

Zeer goeie vraag! De exacte tijd is afhankelijk van hoeveel content we gaan maken, of er al een strategie ligt en wat er nodig is voor de Hubspot implemenatie en onboarding. Het meeste werk doen wij, zodat jij zoveel mogelijk andere belangrijke dingen kan doen. Maar hou wel rekening met minimaal een dagdeel per week. Voor werksessies, reviewen, uitzoeken van informatie en onderlinge afstemming.

De 100 dagen is een pressure cooking experience. Waarin we zo snel mogelijk toewerken naar de eerste inbound marketing campagne die live gaat. Om dit goed te doen en om ook de campagne de tijd te geven de resultaten te laten zien is onze ervaring dat 100 dagen minimaal nodig zijn.

Na 100 dagen hebben we de eerste inzichten en resultaten. Wij gaan met elkaar om de tafel, evalueren de campagnes, delen de inzichten en bespreken de doelstellingen voor de rest van het jaar. Met deze informatie stellen wij een groeiplan op en stellen wij vast wat de ideale samenstelling is van inbound marketing campagnes. Dit verwerken wij in een maandabonnement. Zo weet je precies wat je krijgt, wat de verwachte resultaten zijn. En dat voor een vast bedrag per maand.